2009-07-16, 13:27
Medlem
Great Gargamels avatar
har just börjat med Clockwork Orange
Citera
2009-07-16, 22:53
Medlem
BroRunkarns avatar
Jag läser "Svenska Himlar" av Pär Holmgren (väderchefen på SVT) och L-G Nilsson. En härligt illustrerad bok där författarna förklarar uppkomsten av olika väderhimlar runtom i Sverige. Rekommenderas verkligen för den metrologiskt intresserade svensken.
Citera
2009-07-17, 03:23
Medlem
Finn-Fans avatar
Började nyss läsa American Psycho av Bret Easton Ellis.
Jag har inte kommit till slaktandet än, så det jag sitter och skrockar åt är alla oändliga beskrivningar av de absolut senaste top notch-prylarna. Exempel:
Citat:
En Toshiba video står i en glaslåda under TV:n; det är en super-band Beta och har inbyggd klippfunktion inklusive en generator med åttasidigt minne, inspelnings- och uppspelningsfunktion och tre-veckors, åttapunkts inpelningsfunktion.

Det är ungefär som när Stieg Larsson lovordar de (när böckerna skrevs) senaste apple-prylarna i Millenium-serien
Citera
2009-07-17, 12:45
Medlem
Rakiis avatar
Kom nyss hem ifrån biblioteket där jag lånade Adolf Hitler av Bengt Liljegren (känd ifrån Boston Tea Party som historikern) och tänkte börja läsa den lite smått under dagen. Hoppas på en innehållsrik och nyanserad biografi över en av 1900-talets mest karismatiska och intressantaste politiska ledargestalter så länge inte boken överstiger någon form av verklighetsfrånvänd propaganda som Norman Mailers bok Slottet i skogen.
Citera
2009-07-17, 12:49
Medlem
Krappfiskarns avatar
Svitjods undergång och Sveriges födelse av Henrik Lindström och Fredrik Lindström.
Citera
2009-07-17, 17:31
Medlem
kaffekannans avatar
Läser för tillfället "A Game of Thrones" av George R.R. Martin.
En mycket bra och läsvärd bok för övrigt.
Citera
2009-07-17, 21:51
Medlem
NoTruces avatar
Började läsa The October Country av Ray Bradbury idag. Har läst den på svenska tidigare, men det var ett par år sen.
Citera
2009-07-17, 22:06
Moderator
Psilosophers avatar
Precis läst ut "Vindarnas Skugga" av Carlos Ruiz Zafón. Mästerligt berättad story - underbart språk. Känns lite tomt nu, hur toppa? Egentligen inget problem: det finns så många bra böcker! Praise the lord...
Citera
2009-07-17, 22:10
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Precis läst ut "Vindarnas Skugga" av Carlos Ruiz Zafón. Mästerligt berättad story - underbart språk. Känns lite tomt nu, hur toppa? Egentligen inget problem: det finns så många bra böcker! Praise the lord...

Hans senaste har precis kommit ut på svenska och heter Ängelns lek; det är en prequel till Vindens skugga.
Citera
2009-07-17, 22:16
Medlem
Paer86s avatar
Snart, snart ska jag börja på A Clash Of Kings. Bara drygt femtio sidor kvar på A Game Of Thrones. Så otroligt bra, hoppas verkligen att resterande böcker håller lika hög kvalitet. Och att serien blir klar.
Citera
2009-07-17, 22:19
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Hans senaste har precis kommit ut på svenska och heter Ängelns lek; det är en prequel till Vindens skugga.
Ah, jag hörde om den. Annars hör jag till de som plockar russinen ur kakan och bara läser det bästa en författare presterat - oftast debuten. Vi får väl se... Det finns ju en del författare som högpresterar genom decennier - Sture Dahlström, t,ex. Eller Robert Anton Wilson. Und so wieder...
Citera
2009-07-17, 22:20
Medlem
bombaccis avatar
Jag håller på med "Mina drömmars stad" bok 1 ( det är fem böcker). En klassiker, den första boken utspelar sig i sthlm mellan åren 1860-1880, det börjar med en 15 årig pojke som kommer till staden för att söka arbete. Jag tycker att författaren ( Per Anders Fogelström) ger en porträttlik bild av hur folk levde under denna tid, åtminstone det jag har kunnat få fram genom att läsa historieböcker och besöka gamla hus och vara på olika museeum som visar hur hemskt arbetarna levde det under denna tid.

Väldigt lättläst och intressant. Rekomenderas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in