2011-05-16, 18:45
Medlem
Mordiuss avatar
Snart läst ut Brödraskapet av Robyn Young, Det var ju inte precis vad jag förväntade mig med tanke på det överseriösa omslaget på boken. men stimulerande läsning i alla fall.
Citera
2011-05-16, 19:16
Medlem
Har börjat läsa Mario Vargas Llosas det gröna huset. Ett ganska imponerande språk måste jag säga. Gubben fick ju pris så boken borde vara någorlunda i alla fall.
Citera
2011-05-16, 20:31
Medlem
Jhetons avatar
Är i grekland nu och har på några få dagar plöjt igenom metro 2033 av Dmitry Glukhovsky. Kändes lite klyschig på sina ställen men hela metrogrejen känns jävligt ball
Citera
2011-05-16, 20:31
Medlem
Gamblors avatar
Har precis börjat på "Tre män i en båt" av Jerome K Jerome.
Citera
2011-05-16, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jheton
Är i grekland nu och har på några få dagar plöjt igenom metro 2033 av Dmitry Glukhovsky. Kändes lite klyschig på sina ställen men hela metrogrejen känns jävligt ball
Tack för att du påminde mig! Efter att ha spelat (det väldigt bra enligt mig) spelet är den boken ett måste för mig.

Läste nyligen ut Ildefonso Falcones bok Katedralen vid Havet, just nu har jag precis läst första sidan av hans andra bok Fatimas Hand.
Citera
2011-05-16, 23:25
Medlem
oscar9s avatar
Precis läst klart Julius Caesar serien av Conn Iggulden. Börjat på "Legionären" av Simon Scarrow nu.. Verkar lovande. Tips på någon mer bok/bokserie med historiskt tema?
Citera
2011-05-17, 00:32
Medlem
1Sics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscar9
Precis läst klart Julius Caesar serien av Conn Iggulden. Börjat på "Legionären" av Simon Scarrow nu.. Verkar lovande. Tips på någon mer bok/bokserie med historiskt tema?

Böckerna om Djinghis Khan av Iggulden. Inte riktigt historiskt (mer åt romanhållet, med påhittade karaktärer, följer dock korrekta tidshändelser osv...), men Pillars of the Earth - Ken Follet, och även Fall of Giants, densamme.
Citera
2011-05-17, 12:31
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Läste ut Autisterna av Stig Larsson igår. Sanslöst bra, infriade alla mina förväntningar, det ska bli en ren njutning att ge sig i kast med resten av han författarskap. Rekomenderas starkt!

Är i detta nu halvvägs inne i Per Planhammars roman om min favoritförfattare Jack Kerouac: Efter honom syndafloden, helnöjd än sålänge!
Citera
2011-05-17, 13:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Läste ut Autisterna av Stig Larsson igår. Sanslöst bra, infriade alla mina förväntningar, det ska bli en ren njutning att ge sig i kast med resten av han författarskap. Rekomenderas starkt!

Då kommer du troligtvis även att njuta av Nyår!
Citera
2011-05-17, 13:26
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Då kommer du troligtvis även att njuta av Nyår!

...jag längtar, min vän, jag längtar! Tänkte lägga en betsällning på den, samt Ristat i damm. Vill kasta ner några klassiker jag inte läst också, kanske Mann eller Wolfe? Eller har du några tips baserat på vad jag läser nu?
Citera
2011-05-17, 13:58
Medlem
edge22s avatar
Läser just nu Vredens Tid av Stefan Tegenfalk, helt ok debutroman faktisk.
Ser fram emot att få läsa 2'an och 3'an när den kommer.
Citera
2011-05-17, 13:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
...jag längtar, min vän, jag längtar! Tänkte lägga en betsällning på den, samt Ristat i damm. Vill kasta ner några klassiker jag inte läst också, kanske Mann eller Wolfe? Eller har du några tips baserat på vad jag läser nu?

Ristat i damm är en bra bok, och om du tycker om den kan du samtidigt ge dig i kast med Jack Keruac eller Charles Bukowskis böcker. Tom Wolfe har jag läst en del utav, och skulle säga att Trippen är en av hans bättre, bra porträtt av hippierörelsen med Ken Kesey i spetsen! Och av Thomas Mann är ju Bergtagen en självklarhet, en av mina egna favoritböcker.

Om du vill läsa en svensk författare i stil med Stig Larsson kan jag rekommendera Stig Dagerman, och då främst Bränt barn som är helt fantastisk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in