2011-01-09, 22:48
Medlem
Jooplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuk
Verkligen. Tycker att det ligger lite Dostojevskij över den också.. Verkligt bra bok.

Har inte läst Parfymen ännu så återkom gärna med vad du tyckte om den!

Ja, vad gäller temat och ''resonerandet'' påminner det en del om Dostojevskij. Är ju inte otänkbart att han varit en inspiration då syftningar på Brott & Straff finns med i boken. Återkommer om Parfymen!
Citera
2011-01-09, 22:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooplin
Ja, vad gäller temat och ''resonerandet'' påminner det en del om Dostojevskij. Är ju inte otänkbart att han varit en inspiration då syftningar på Brott & Straff finns med i boken. Återkommer om Parfymen!

Ska du läsa Gregorious av Bengt Ohlsson och Dödens praktik av Kerstin Ekman sen också?
Citera
2011-01-10, 00:22
Medlem
Donny_Braskos avatar
Enders Spel. Snart klar med den.
Citera
2011-01-10, 06:22
Medlem
leffos avatar
Precis läst klart Nirvana projektet väntar på den sista delen i triologin som heter den felande länken. Under tiden läser jag just nu Alfahannen
Citera
2011-01-10, 07:54
Medlem
Jooplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ska du läsa Gregorious av Bengt Ohlsson och Dödens praktik av Kerstin Ekman sen också?

Det är inget som jag direkt planerat eller så. Men det är mycket möjligt! Är de bra? Förändrar de på något sätt hur man upplever Doktor Glas, är de fristående eller en "direkt" förlängning?
Citera
2011-01-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omehoj
Satansverserna. Lite smårolig bok, men orkar inte riktigt sträckläsa den så jag tar upp boken när jag är på toa och bläddar lite i den.
Sen läser jag också Det slutna rummet (Sjöwall Wahlöö), Wallander - den orolige mannen samt Onda män och kvinnor i historien.
Intressanta böcker allihop.

Jag rekommenderar "Midnattsbarnen" av Rushdie.
Citera
2011-01-10, 16:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooplin
Det är inget som jag direkt planerat eller så. Men det är mycket möjligt! Är de bra? Förändrar de på något sätt hur man upplever Doktor Glas, är de fristående eller en "direkt" förlängning?

De är ganska fristående ifrån Doktor Glas som enskild roman, har dock ej läst böckerna. Har tänkt läsa Ohlssons bok men den verkar vara stulen ifrån biblioteket.
Citera
2011-01-10, 16:40
Medlem
Just nu läser jag Patient 67, eller Shutter Island som den kallas på senare tid. Har dock tagit en paus med den och läser "Självkänsla Nu" av Mia Törnblom.
Citera
2011-01-10, 16:54
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuk
Verkligen. Tycker att det ligger lite Dostojevskij över den också.. Verkligt bra bok.

En verkligt originell åsikt...
Citera
2011-01-10, 17:21
Medlem
fintnirs avatar
Fick precis hem Vitboken av Janne Milld så hade tänkt att börja äta mig igenom den här i veckan!
Citera
2011-01-10, 18:38
Medlem
Läser just nu The Sea Wofl av Jack London.
Har nyss läst White Fang The Call OF The Wild av han med. Har även läst Metro 2033 av Dmitri Glukhovsky, bra böcker.
Citera
2011-01-10, 18:59
Medlem
tsews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Fick precis hem Vitboken av Janne Milld så hade tänkt att börja äta mig igenom den här i veckan!
Kom gärna med en recension sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in