2010-08-19, 18:03
Medlem
Någon som har läst Simon Reid-Henrys "Fidel & Che Revolutionsbröder"? Isåfall, vad tyckte ni om den?
Citera
2010-08-19, 20:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Svarta Dahlian, James Ellroy.
Har faktiskt inte läst nåt av Ellroy förut tror jag.

Inte alls en dålig bok att börja med om man är ny med Ellroy.
Citera
2010-08-19, 21:23
Avslutad
Twisted river prövar mina engelskakunskaper vad gäller timmerdrivarvokabulär. På jobbluncherna har jag just inlett Ehrenreichs Gilla läget, som efter ett tiotal sidor verkar väldigt lovande, samt ger ett antal välriktade sparkar i skallen på Byrne och The Secret.
Citera
2010-08-20, 16:56
Medlem
LeonBlanks avatar
Jag läser Nyår av Stig Larsson. Pissbra.
Citera
2010-08-20, 19:15
Medlem
Hedeniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonBlank
Jag läser Nyår av Stig Larsson. Pissbra.

Jag tänkte precis skriva om samma bok. Nyår är fantastiskt bra, jag har dock bara läst 100 sidor.
Känns lite som en svensk Främligen, fast smutsigare och snuskigare. En man som likgiltligt flyter genom tillvaron trots absurda inslag.

Första boken jag läser av Stig Larsson, men det kommer garanterat att bli fler.
Citera
2010-08-20, 19:20
Medlem
Hedeniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedenius
Jag tänkte precis skriva om samma bok. Nyår är fantastiskt bra, jag har dock bara läst 100 sidor.
Känns lite som en svensk Främligen, fast smutsigare och snuskigare. En man som likgiltligt flyter genom tillvaron trots absurda inslag.

Första boken jag läser av Stig Larsson, men det kommer garanterat att bli fler.

Jag gillar hur han uttnyttjar jag-perspektivet. Det känns verkligen som att en riktigt person sitter och skriver ner sina tankar. Riktigt snyggt när han vädjar till karaktärer i berättelsen om dom läser texten. Som någon gång i början där han skriver "Om du läser det här Bosse..." eller något liknande.

edit: Ursäkta dubbelposten. Var inte menat att citera mig själv såklart, utan skulle egentligen vara en ändring.
Citera
2010-08-20, 19:26
Medlem
Jack.Dogs avatar
Jag tänkte börja läsa Goethes "Faust" nu. Någon annan som läst den och vad tyckte ni i så fall?
Citera
2010-08-21, 00:24
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Dog
Jag tänkte börja läsa Goethes "Faust" nu. Någon annan som läst den och vad tyckte ni i så fall?
Är också nyfiken på detta, har den i bokhyllan och har tänkt dra igenom den ett tag.
Citera
2010-08-21, 03:34
Medlem
Läser Into The Wild. Har hört väldigt mycket bra om filmatiseringen och även en hel del bra om Krakauner som skrivit boken. Har läst drygt halva boken och är så långt inte särskilt imponerad, vilket antagligen till stor del beror på att jag tycker att huvudpersonen är en bortskämd, omogen barnunge, och kan inte alls identifiera mig med ett enda val han gör. Kan köpa att filmen kan vara bra om man skippar vissa delar och gör Chris mer sympatisk, men Krakauner slösar jag inga mer pengar på!
Citera
2010-08-21, 07:18
Medlem
Moon The Loons avatar
Läser Bo Balderssons "Harpsundsmordet". Statsrådet är i högform som vanligt.
Citera
2010-08-21, 16:24
Medlem
The doors of perception - Aldous Huxley
Citera
2010-08-22, 09:27
Bannlyst
Rött och Svart - Stendhal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto