Nu läser jag Vid den stora floden av Lars Jakobson. Jag är inne i en Jakobsonperiod. Det är fantastiskt hur han kombinerar realism, science-fiction, semidokumentärt skrivande och utfall i det fantastiska till något som är typiskt jakobsonskt.
Började just på en svensk deckare "Inte ens det förflutna" av Anna Jansson, jag läste ut "I rosens namn" av Umberto Eco tidigare idag för minst tionde gången eller så...
Klar med Paganinikontraktet nu(kompetent skriven, som den tidigare, men inte mer än en svag deckartrea), och kommer att hoppa på Makten, männen, mörkläggningen om bordellhärvan 76.
Klar med Paganinikontraktet nu(kompetent skriven, som den tidigare, men inte mer än en svag deckartrea), och kommer att hoppa på Makten, männen, mörkläggningen om bordellhärvan 76.
Ahhh visste inte att Paganinikontraktet hade kommit ut ännu såg den inte i bokhandeln igår iallafall, skall definitivt läsa den. Läste faktiskt Hypnositören för första gången igår efter att ha haft den i en boktrave ett tag... Det blir minst 5 böcker i veckan normalt för mig...
Som rubriken lyder, vilken bok (eller vilka böcker) läser du just nu?
Och för att detta inte ska bli en listtråd så får ni skriva vad ni tycker så långt och hur långt ni har kommit.
Själv läser jag Adolf Hitler : En biografi - Ian Kershaw
Har läst ungefär halva boken, det vill säga 460 sidor, så jag har en hel del sidor kvar att njuta av Jämfört med Bengt Liljegrens Hitlerbiografi anser jag att Kershaws är snäppet vassare.
Har precis läst klart "flickvännen", dessvärre har jag glömt författarinnans namn
Kan iallafall säga att jag inte gillade boken
Ahhh visste inte att Paganinikontraktet hade kommit ut ännu såg den inte i bokhandeln igår iallafall, skall definitivt läsa den. Läste faktiskt Hypnositören för första gången igår efter att ha haft den i en boktrave ett tag... Det blir minst 5 böcker i veckan normalt för mig...
Paganinikontraktet släpps den 15 juli. Jag skulle tippa på att Sordid har ett recensionsexemplar som skickas ut till tidningsredaktioner, boklådor etc.
Tredje boken i en serie om stenåldersflickan Ayla, en serie som enligt mig är en av världens bästa. Otroligt bra böcker och ett trevligt inslag är allt tantsnusk som det så fint kallas.