2010-07-10, 23:38
Medlem
NoTruces avatar
Nu läser jag Vid den stora floden av Lars Jakobson. Jag är inne i en Jakobsonperiod. Det är fantastiskt hur han kombinerar realism, science-fiction, semidokumentärt skrivande och utfall i det fantastiska till något som är typiskt jakobsonskt.
Citera
2010-07-11, 00:28
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Har bara läst 120 sidor i Dreamcatcher sen min senaste senaste post. 200 kvar, nu jävlar får jag ta mig i kragen och ta mig igenom boken.
Citera
2010-07-11, 09:20
Medlem
Kaddens avatar
Det av Stephen King.

Spännande läsning!
Citera
2010-07-11, 22:53
Medlem
Rakiis avatar
Ska börja med Besökaren av Lee Child.
Citera
2010-07-11, 23:12
Medlem
i.b.ms avatar
Började just på en svensk deckare "Inte ens det förflutna" av Anna Jansson, jag läste ut "I rosens namn" av Umberto Eco tidigare idag för minst tionde gången eller så...
Citera
2010-07-11, 23:21
Avslutad
Klar med Paganinikontraktet nu(kompetent skriven, som den tidigare, men inte mer än en svag deckartrea), och kommer att hoppa på Makten, männen, mörkläggningen om bordellhärvan 76.
Citera
2010-07-11, 23:24
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Klar med Paganinikontraktet nu(kompetent skriven, som den tidigare, men inte mer än en svag deckartrea), och kommer att hoppa på Makten, männen, mörkläggningen om bordellhärvan 76.

Ahhh visste inte att Paganinikontraktet hade kommit ut ännu såg den inte i bokhandeln igår iallafall, skall definitivt läsa den. Läste faktiskt Hypnositören för första gången igår efter att ha haft den i en boktrave ett tag... Det blir minst 5 böcker i veckan normalt för mig...
Citera
2010-07-12, 01:11
Medlem
lahaffs avatar
Pärlan av Steinbeck. Innan det läste jag om Möss och människor för jag vet inte vilken gång i ordningen. Steinbeck alltså. Vilken författare!
Citera
2010-07-12, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arvid89
Som rubriken lyder, vilken bok (eller vilka böcker) läser du just nu?
Och för att detta inte ska bli en listtråd så får ni skriva vad ni tycker så långt och hur långt ni har kommit.

Själv läser jag Adolf Hitler : En biografi - Ian Kershaw
Har läst ungefär halva boken, det vill säga 460 sidor, så jag har en hel del sidor kvar att njuta av Jämfört med Bengt Liljegrens Hitlerbiografi anser jag att Kershaws är snäppet vassare.

Har precis läst klart "flickvännen", dessvärre har jag glömt författarinnans namn
Kan iallafall säga att jag inte gillade boken
Citera
2010-07-12, 11:01
Medlem
ElakPistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Ahhh visste inte att Paganinikontraktet hade kommit ut ännu såg den inte i bokhandeln igår iallafall, skall definitivt läsa den. Läste faktiskt Hypnositören för första gången igår efter att ha haft den i en boktrave ett tag... Det blir minst 5 böcker i veckan normalt för mig...
Paganinikontraktet släpps den 15 juli. Jag skulle tippa på att Sordid har ett recensionsexemplar som skickas ut till tidningsredaktioner, boklådor etc.
Citera
2010-07-12, 13:51
Medlem
Mammutjägarna av Jean M. Auel.

Tredje boken i en serie om stenåldersflickan Ayla, en serie som enligt mig är en av världens bästa. Otroligt bra böcker och ett trevligt inslag är allt tantsnusk som det så fint kallas.
Citera
2010-07-12, 13:54
Medlem
ugglapugglas avatar
Översten får inga brev, av Gabriel Garcia Marquez.

Underbar författare alla borde läsa något av honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in