2010-04-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rushfan
Anna Karenina av Lev Tolstoj samt Röda Rummet. Motiverar mina val med att det känns som böcker man bör ha läst.

Oj, måste vara tungt att läsa de där två böckerna parallellt med varandra.
Citera
2010-04-20, 17:23
Medlem
Mortons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klasklätter
Raskens av Vilhelm Moberg.

Riktigt imponerad faktiskt, trodde den skulle vara lite slö men det är den inte.

Grymt bra bok! Jag läste den för bara något år sedan men är sugen på den igen. Jag rekommenderar även Soldat med brutet gevär, om du inte läst den. Jag skulle vilja hävda att det är Mobergs bästa.
Citera
2010-04-20, 17:42
Medlem
Shalashaskas avatar
Har kommit halvvägs i Peter Handkes Den sanna känslans ögonblick.
Citera
2010-04-20, 19:17
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en kopp kaffe
[…] Och Introduction to Topology.
Är det Mir Publishers' (Borisovich, Bliznyakov, Izrailevich & Fomenko; 1980/-5), med 5 läckra helsidesillustrationer till kapitlen? Har bara skrapat lite på den, men med mycket nöje. En mer analytisk än intuitiv nytta kanske kommer.

För egen närvarande del plöjs i återfåror Goethes Faust II; /Britt Hallqvist, i viss grämelse över Rydbergs blotta fragment. Har en temaperiod nu, med Goethettan, Chr. Marlowes något falskskyltade tragedi, Dekker-Rowley-Fordsamverkan Häxan i Edmonton samt några essäer utöver Rydbergs bakom mig och Mystifizinskys III:a framför. Ett par avsteg har gjorts på vägen, ex:vis Javier Tomeos Den närsynte betjänten med blandat avtryck & Canettis långt säkrare översatta Öronvittnet.
Citera
2010-04-20, 19:19
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Är det Mir Publishers' (Borisovich, Bliznyakov, Izrailevich & Fomenko; 1980/-5), med 5 läckra helsidesillustrationer till kapitlen? Har bara skrapat lite på den, men med mycket nöje. En mer analytisk än intuitiv nytta kanske kommer.

För egen närvarande del plöjs i återfåror Goethes Faust II; /Britt Hallqvist, i viss grämelse över Rydbergs blotta fragment. Har en temaperiod nu, med Goethettan, Chr. Marlowes något falskskyltade tragedi, Dekker-Rowley-Fordsamverkan Häxan i Edmonton samt några essäer utöver Rydbergs bakom mig och Mystifizinskys III:a framför. Ett par avsteg har gjorts på vägen, ex:vis Javier Tomeos Den närsynte betjänten med blandat avtryck & Canettis långt säkrare översatta Öronvittnet.
Rydberg översatte aldrig hela Faust eller? Har en utgåva från 1870-nångång, men där är bara delar av tvåan med.
Citera
2010-04-20, 19:32
Medlem
Zwerchstands avatar
Nej, det blev just bara några fragment inlemmade i en löpande genomgång av det hela, alltsammans omarbetat underhand & ett par gånger efter. Den utgåva jag läst är Karl Warburgs av 1915. Utgivarens efterskrift har en ganska utförlig versionshistoria.
Citera
2010-04-20, 19:45
Medlem
c.sterns avatar
Brave New World av Aldous Huxley. Rättså bra
Citera
2010-04-20, 20:24
Medlem
lyinawakes avatar
Diary of a Bad Year, Coetzee. Riktigt bra hittills!
Citera
2010-04-20, 22:43
Medlem
flutts avatar
Har ÄNTLIGEN tagit tag i "Kafka på stranden" av Murakami och undrar nu varför jag väntade så länge. Jag älskar den! Det är något med konceptet "rymma, klara sig själv på kluriga vis" som aldrig upphör att fascinera även om det är länge sen jag var tio år och ville rymma själv
Citera
2010-04-20, 22:50
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flutt
Har ÄNTLIGEN tagit tag i "Kafka på stranden" av Murakami och undrar nu varför jag väntade så länge. Jag älskar den! Det är något med konceptet "rymma, klara sig själv på kluriga vis" som aldrig upphör att fascinera även om det är länge sen jag var tio år och ville rymma själv

En riktigt härlig bok att läsa. Murakami skriver på ett väldigt tilltalande sätt tycker jag också. Har precis läst klart just Kafka på stranden och tänkte nu ge mig på Sputnik älskling.
Citera
2010-04-21, 00:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flutt

Låter underbart!
Citera
2010-04-21, 00:45
Medlem
ElakPistols avatar
Nu ska jag nog hugga in på Where Is Alaska? av Josh Green. Ungdomslitteratur? Gränsfall om inte annat. Jag får helt enkelt försöka se lite ungdomlig ut om någon ser mig läsa boken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in