2009-05-20, 00:06
Medlem
VONKANs avatar
Fallet Charles Dexter Ward av HP Lovecraft

Har inte kommit så långt, men man blir nyfiken direkt vad som hänt denna Dexter.
Citera
2009-05-20, 04:35
Medlem
Taeronais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VONKAN
Fallet Charles Dexter Ward av HP Lovecraft

Har inte kommit så långt, men man blir nyfiken direkt vad som hänt denna Dexter.

Oj, sjukt bra novell! Det är en sådan där berättelse som griper om en med en väldigt kall och fuktig hand, ett grepp som hårdnar ju djupare i berättelsen man kommer. Läs den på natten!

Själv har jag iaf nyss avslutat China Miévilles "The Scar". Grymt bra och skruvad steampunk/fantasy. Och för övrigt inte så litet Lovecraft-inspirerad.
Citera
2009-05-20, 08:34
Medlem
minimaggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RantCasey
Öken av Le Clézio.

Tråkig eller mysig?
Citera
2009-05-20, 11:02
Medlem
Bucky.Ws avatar
Nick Drake the biography av Humphries.
Citera
2009-05-20, 13:08
Medlem
SilverTips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minimaggit
Tråkig eller mysig?

Instämmer i största allmänhet!
Vore kul om fler berättade om sina intryck av boken (så långt, om den nu inte är utläst).
Annars blir det bara en tråkig list-tråd som man slutar klicka på.
Citera
2009-05-20, 14:12
Medlem
Stieg Larsson - Män som hatar kvinnor

Hört väldigt mycket om boken och alla verkar ju ha läst den så jag tänkte ta tillfället i akt när jag ändå har tid över att börja läsa den!

Är på sida 100 och nu börjar det bli spännande! För er få som fortfarande inte läst den så rekommenderar jag den verkligen.
Citera
2009-05-20, 15:47
Medlem
Dublinbor av James Joyce. Novellsamling som är betydligt mer lättläst än Odysseus.
Citera
2009-05-21, 00:45
Medlem
Pu-g-s avatar
har börjat traggla "wheel of time"- serien, Robert Jordan. jag är tveksam till att en serie på så många böcker kan vara bra hela vägen...
Citera
2009-05-21, 12:33
Medlem
YONIs avatar
Bob Hansson, Kärlek, hur fan gör man?
Citera
2009-05-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minimaggit
Tråkig eller mysig?

Nu har jag kommit in en bit i den. Starka porträtt och mycket bra miljöbeskrivningar, just nu är jag peppad på att läsa fler böcker av Le Clézio.
Citera
2009-05-21, 13:11
Medlem
Grimmjows avatar
Har läst klart Aldrig fucka upp av Jens Lapidus. Fick någon sorts ångest när jag blev klar med boken

Menmen...
Har börjat på en engelsk bok som heter The alchemist av Paulo Coelho.
Väldigt intressant, men jag har inte kommit in så långt i boken, har precis kommit förbi sida 20.
Citera
2009-05-21, 13:16
Moderator
^Eazs avatar
Läses just nu:

Titel: I flew for the führer
Författare: Heinz Knoke
# ISBN-10: 1853672637
# ISBN-13: 978-1853672637

Citat:
Heinz Knoke won Germany's highest award for gallantry: the Knight's Cross of the Iron Cross. Joining the German air force on the eve of the Second World War, he fought throughout the conflict in a fighter squadron. In his 400 missions he shot down 52 Allied aircraft, including 19 American four-engined heavy bombers. He was shot down himself, and badly injured in the last weeks of the war. His memoirs were translated into English in the 1950s and have never been out of print since then. However, this is the first mass market edition in nearly 20 years

Är halvägs igenom den, och den är mycket bra.
Riktigt trevligt att läsa från en tysks sida, och då heller inte från någon general/övereste, utan en vanlig "dödlig" så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in