Råkade låna "Mörkrets väg" av Michael Cox. Småtrevlig höstbok, funkar lite som en magnet i sänghalmen när det är kväll. Kan rekommenderas om man gillar lite långsamma böcker att somna in till.
Mer info plus en recension: http://www.kristianstadsbladet.se/article/20070817/KULTUR/708170063/1114
Klas Östergrens senaste bok läses tillsammans med The Great and Secret Show av Clive Barker, och ibland blir det några sidor av Under the Dome av Stephen King. Brukar vanligtvis inte ha flera böcker på gång samtidigt, men känns i nuläget smidigast så, en för varje tillfälle.
Klas Östergrens senaste bok läses tillsammans med The Great and Secret Show av Clive Barker, och ibland blir det några sidor av Under the Dome av Stephen King. Brukar vanligtvis inte ha flera böcker på gång samtidigt, men känns i nuläget smidigast så, en för varje tillfälle.
Efter att ha läst vilken hype Sture Dahlström har här på forumet så läser jag "den galopperande Svensken". Väldigt rolig och finurlig bok är det än så länge.
Har börjat ge mig på Umberto Eco - The Island Of The Day Before men det är ingen lätt uppgift. Men den som jobbar hårt för även belöning - vissa av kapitlerna är bland det bästa jag någonsin läst. Fast det är oftast riktigt svår engelska så man kan inte ströläsa precis, det krävs full koncentration.