2009-09-03, 18:05
Bannlyst
Jag hoppar mellan Landet Utanför (Marcus Birro) och Factotum (Charles Bukowski). Båda böckerna ger mig något igenkännande som jag behöver för tillfället.

Can't live without them.
Citera
2009-09-03, 18:09
Medlem
Lusfiss avatar
Jag läser Snabba Cash av Jens Lapidus. Mycket bra.
Citera
2009-09-03, 18:18
Medlem
Spawnisens avatar
Läste just ut Karin Fossums Svarta Sekunder för andra gången och börjat läsa Sista Harry Potter boken.. för.. tredje gången kanske.. Jag behöver nya böcker till jul!
Citera
2009-09-03, 21:37
Medlem
Rött regn [Mystic River] av Dennis Lehane. Somnade när jag skulle se på filmen. Är den bra?
Citera
2009-09-04, 02:29
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Just nu inne på Valis av Philip K. Dick. Fruktansvärt skruvad även för att vara skriven av Philip K. Dick och med massa tangentiala religiösa utsvävningar som egentligen inte leder någonstans. Trots det har jag fastnat för boken nu och ser fram emot att läsa ut den.

Den typiska förvirringen vad gäller verkligenhetens tillstånd i hans noveller upphöjs här till ytterligare en nivå då boken även fungerar som en semi-autobiografi. Först ska man inte bara sortera vad som är verkligt och vad som är psyotiskt svammel, utan sen börja fundera på vad som faktiskt hänt på riktigt och vad som bara är uppdiktat av författaren

Jag har läst den tidigare och precis lyssnat klart på en inläst e-bok. Det är en udda bok. Den här gången blev jg riktigt nyfiken på vilka de andra personerna i boken är, eller vilka förlagor de baserats på.
Citera
2009-09-04, 04:31
Medlem
kuddenchristos avatar
Indiana Jones and The Pyramid of the Sorcerer. Mycket bra bok för Indy-fans.
Citera
2009-09-04, 10:53
Medlem
Jag läser "Röde orm" av Frans G. Bengtsson. Galet driv i handlingen, ingenting ältas för länge. Språket är väl inte direkt modern, trots det är den väldigt lättläst. Titta igenom den nån gång om ni har tid, helt klart en del av det svenska kulturarvet
Citera
2009-09-04, 16:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EB
Jag läser "Röde orm" av Frans G. Bengtsson. Galet driv i handlingen, ingenting ältas för länge. Språket är väl inte direkt modern, trots det är den väldigt lättläst. Titta igenom den nån gång om ni har tid, helt klart en del av det svenska kulturarvet

Gillade också boken starkt då jag läste den i somras men tycker ändå att Trädgudars land av Jan Fridegård (som jag korsläser tillsammans med Bränt barn av Dagerman) är en smula bättre om än inte lika innehållsrik.
Citera
2009-09-04, 16:23
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tre Sekunder av Roslund & Hellström.
Citera
2009-09-04, 17:56
Medlem
Jag håller på med Sista brevet till Sverige (Moberg) och Är svensken människa? (Berggren och Trädgårdh) Fin litteratur.
Citera
2009-09-05, 12:05
Medlem
Trumpeters avatar
Hypnotisören av Lars Kepler
Citera
2009-09-05, 12:18
Medlem
ducklings avatar
Blind Willow, Sleeping Woman av Haruki Murakami.

Det jag har läst hittills är mycket bra. Den är sådär fint avskuren från verkligheten, det känns som att allt kan hända. Och så älskar jag novellsamlingar, tror nästan jag föredrar dem framför romaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in