Citat:
Ursprungligen postat av alx0118
Okej så det var alltså inte hemligt, men varför gjorde då ingen något åt det? Tänker på andra länder osv.
Varför hjälpa? De var i ett arbetsläger som fångar. Vad skulle andra länder göra, mer än de höll på med? Sedan att det på gick avrättningar därinne är väl inte konstigt? Man bruka väl avrätta folk som ej lydde eller på annat sätt hade retat upp lägeransvariga.
Sådana arbetsläger finns idag också, varför är det ingen som hjälper de fångarna idag?
Sedan att de"tyskerna" hade gått överstyr , med att avrätta oliktänkande typ zigenare,komunister,judar, hottentotter med mera... Allt enligt "min kamp"
Dessa var några stycken ,de fick hitta på något för hinna med alla. För de kunde väl knappast öppna hur många arbetsläger som helst? På grund av den stora omkostnaderna.
Där den berömda "gasningen/avlusningen" kommer in. Lätt o effektivt avrättnmingsmetod för storskalig avrättning. Vilket är den stora frågan för många av oss i forumet. Sant eller lögn....?
Sedan hade vi den berömda "gestapo", vem ville hamna i deras klor? Bara för fångar blir avrättade i stor skala. Skit i dem, bara jag klara mig

Hade man prata vid mun, hade man varit oliktänkande o hamnat själv i det lägret.
Jag hade hållt truten, om jag visste vad som pågick och inte brytt mig. De är ju fångar. Mycket pågrund jag vill överleva.
hoppas detta fick dig att fundera