• 1
  • 2
2009-04-19, 20:07
Medlem
Tja,

Jag har sedan liten grabb velat börja snusa, nu när laglig ålder är inne så funderar jag starkt på att börja, men har tänkt på det här med nikotinet.
Att snusa Onico är det samma grej som riktiga grejer för en som inte snusat innan?
Liksom, jag vill hellst inte bli beroende av snus, utan är mer ute efter smaken, så är Onico ett bra alternativ..?
Citera
2009-04-19, 20:12
Medlem
ari4presidents avatar
Onico är bra om du vill sluta snusa. Du säger att du är ute efter smaken. Menar du tobakssmaken då? Nybörjare brukar snusa snus utan ren tobakssmak, till exempel Catch Eukalyptus Mini och sedan avancera till lite mer manligt snus, såsom General Portion, Grovsnus, GR etc.
Citera
2009-04-19, 20:12
Medlem
park_avenues avatar
om du är ute efter smaken så är unico inte ett bra alternativ, unico smakar skit och är la gjort av majs om jag inte mins fel och sabbar tänderna rätt bra,,, du får ju ha något under läppen dock
Citera
2009-04-19, 20:14
Medlem
sinologens avatar
Det är för jävla gott med snus men börja inte om du inte har börjat. Kostar pengar, uppskattas inte av flickvän och är inte helt bra för hälsan. Men det är jävligt gott....

(2½ veckor utan snus nu)
Citera
2009-04-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ari4president
Onico är bra om du vill sluta snusa. Du säger att du är ute efter smaken. Menar du tobakssmaken då? Nybörjare brukar snusa snus utan ren tobakssmak, till exempel Catch Eukalyptus Mini och sedan avancera till lite mer manligt snus, såsom General Portion, Grovsnus, GR etc.
Mja, jag tror väl det. Det är ju General och sådant som fått en sugen på en snus, för det luktar så jävla gott.
Så Onico är rätt värdelöst alternativ då, alltså?
Citera
2009-04-19, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av park_avenue
om du är ute efter smaken så är unico inte ett bra alternativ, unico smakar skit och är la gjort av majs om jag inte mins fel och sabbar tänderna rätt bra,,, du får ju ha något under läppen dock
Åhå, allright.
Nämen, då får jag skita i att börja då. För det är inte direkt cool-statusen jag vill uppnå, utan mer som något gott att ha i käften.

Men om man INTE har snusat innan, är det så att man upplever Onico som något äckligt? Det kan ju bara vara ni snusare som tycker så för att ni är såpass vana, eller?

Sorry för dubbelpost. Fan.
Citera
2009-04-19, 20:21
Medlem
ari4presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autismgrabb
Mja, jag tror väl det. Det är ju General och sådant som fått en sugen på en snus, för det luktar så jävla gott.
Så Onico är rätt värdelöst alternativ då, alltså?

Jag uppskattade inte Onico. Det var kanske lite Placebo, men jag upplevde smaken som svag (ett bättre ordval är kanske svagare). Men om du är sugen på tobakssmaken som till exempel General erbjuder, så är nog ett bra alternativ för nybörjare General Mini. Samma prilla fast mindre.
Citera
2009-04-19, 20:37
Medlem
Okej, men jag tror fan att jag kör på Onico eller Energy eller nån sån kärringsnus eller vad ni vill kalla det. För jag är inte så frestad av att bli slav under nikotinet nu när jag inte börjat som de flesta jag känner har gjort, i högstadiet när de blivit bjudna på en prilla, eller så.

Sen så kanske jag ändrar mig senare och börjar köra på riktigt snus, det vet man aldrig.

Men inget typ, tips på ett bra nikotinfritt snus för er som har testat det mesta?
Citera
2009-04-19, 22:57
Medlem
De flesta nikotinfria snus smakar inte alls som riktigt snus. Vill du ha tobakssmak är det bara att köpa en dosa valfritt "riktigt" snus. Du kan ju börja med General White mini portion. Små och rinner lite.
Citera
2009-04-20, 00:22
Medlem
...kör på med riktigt snus, billigt är alltid bra att börja med så man inte fastnar med general eller liknande - dyyyyrt :s

köp en dosa granit lös/port.. kvittar, bäst att börja med lös så du blir man snabbare fräter mer o smakar mycke goare än portisarna.

men ja, helt ärligt.. börja med en granit white portion, bra nybörjar snus
Citera
2009-04-27, 18:08
Bannlyst
Onico bra snus för dom som vill ha stora frät och karies skador på tänderna.
Citera
2009-04-27, 18:18
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skillzen
Onico bra snus för dom som vill ha stora frät och karies skador på tänderna.

Stämmer inte längre, det nya Onico baserar sig på ett annat recept som togs fram just pga de problem du nämnde. Ska inte vara skadligare än vanligt snus rent frätmässigt.

Men jag har faktiskt svårt att se varför man ska börja snusa det.
Så gott är det inte, det är ok om man ska sluta men går inte upp mot riktigt snus. Enda fördelen är ju att man inte fastnar i ett beroende.

De uppriktiga anledningarna till att jag började var:

*Det var härligt med nickokicken
*Det räknades som coolt

Fördelar som sedan kom var att det är för jävla gott.
Nackdelar är att det kostar skjortan och fräter på tandköttet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in