2009-04-19, 19:45
Medlem
vaifridens avatar
men åh! hur gör man när man ska göra avdrag för hushållsnära tjänster? kvittona är redan inskickade men jag antar att man ska skriva någon summa någonstans, i något fält på någon blankett? eller kan man fylla i nå't i den vanliga deklarationen på nätet?
Citera
2009-04-19, 19:53
Medlem
fordonsförarens avatar
Jag hoppas att du fyllde i blanketten om skattereduktion för hushållstjänster samtidigt som du skickade in kvittona? Du ska INTE fylla i något på din deklaration. Summan kommer att påföras ditt slutskattebesked. Besked om du har fått ditt yrkande beviljat kommer per post från Skatteverket.
Citera
2009-04-19, 20:33
Medlem
vaifridens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fordonsföraren
Jag hoppas att du fyllde i blanketten om skattereduktion för hushållstjänster samtidigt som du skickade in kvittona? Du ska INTE fylla i något på din deklaration. Summan kommer att påföras ditt slutskattebesked. Besked om du har fått ditt yrkande beviljat kommer per post från Skatteverket.

tack för ett bra svar! jo, jag gjorde som du sa men nojade ändå. nåväl, jag ringer skattekontoret i morgon och frågar om beskedet för jag har inte sett något sådant... tack igen!
Citera
2009-04-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaifriden
tack för ett bra svar! jo, jag gjorde som du sa men nojade ändå. nåväl, jag ringer skattekontoret i morgon och frågar om beskedet för jag har inte sett något sådant... tack igen!

Du kan även begära skattereduktion för innevarande år och få ut summan månadsvis, så du slipper vänta ett år på pengarna.
Citera
2009-04-20, 22:12
Medlem
fordonsförarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
Du kan även begära skattereduktion för innevarande år och få ut summan månadsvis, så du slipper vänta ett år på pengarna.

Jag antar att du menar att begära jämkning, visst går det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in