Citat:
Ursprungligen postat av Truman_Peyote
Alltså...Jag har tillhört de tunnhårigas skara sen jag var 22...Lagom när ungdomsfinnarna drog sig tillbaka började hårfästet göra samma sak...Man kände onekligen en viss drift att slänga sig på knä och utbrista Varför Gud...?! Kan jag inte få vara normal en Liten stund...?!...
Men allt det där gick över när jag rakade bort alltihop...Så det är mitt enkla tips...Fram med Gilletten bara...Jag har varit en Kojak i 8 år nu...Skulle inte sluta raka bort det även om jag fick tillbaka håret...Jag ser det som såhär...Min skallighet är ju Jag...Min Ickefrisyr är min frisyr...Om jag skulle dölja det bakom transplantationer, peruker, toupeér med mera så skulle jag bara låtsas...Jag har inget hår och jag är stolt...!...Dessutom finns det inte en enda brud som motstår en renrakad skalle mellan låren....
Vad gäller transplantationer och grejer så vet jag inte mycket mer än att det är extremt kostnads och arbetskrävande om du vill ha något som ser "äkta" ut...Dessutom brukar vem som helst kunna se att det inte är din riktiga kalufs...Så join the club...Inget är som hudblank hjässa...

Skulle mer än gärna raka skallen men när jag gjorde det för några år sedan (då inte av tunnhårighetsskäl) insåg jag och min omgiving att att min hårbeväxta del av skallen ser ut som en barbapappa. Rundad där uppe för att sedan gå lite inåt innan själva kroppen på barban kommer. Fan, folk vände sig om på stan och skattade. Toppluva den sommaren... Men transplantation skulla jag alding göra, möjligen piller, man troligtvis får man stå ut med att vara ett vandrande garv om några år.