2003-10-21, 23:36
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Har börjat bli lite tunnhårig och funderar på en hårtransplantation. Har alltid sett ut som 5 år yngre än vad jag är. Nu när jag tappat hår ser jag fem år äldre ut än vad jag är.

Känns tufft, ens självbild förändras. Sambon säger att det inte gör något, att det är man själv som bryr sig mest. Känner dock att jag vill göra något åt det hela, gå ner 10 kg, göra en hårtransplantation och flytta mig själv och min kropp 10 år bakåt. Känns som om man förfallit i kropp och själ.

Jag är i min stad en aktad person med hög befattning, god inkomst, hög utbildning, social ställning och representerad i aktade nätverk. Allt detta skiter jag egentligen i. Betyder inte speciellt mycket och inte blir jag speciellt mycket lyckligare av det. Känns som om mitt jag har halkat efter och försummats i strävan efter något annat.

Det jag undrar är om någon har samma tankar eller erfarenheter. Någon som har erfarenhet av hårtransplantation? Har kollat in denna då jag bor i södra Sverige: http://www.newhairclinic.se Någon annan som har tips på bra kliniker?

Detta är en seriös fråga och jag hoppas på seriösa svar.... Vill verkligen ta tag i mig och mitt liv som känns försakat.
Citera
2003-10-22, 02:53
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Alltså...Jag har tillhört de tunnhårigas skara sen jag var 22...Lagom när ungdomsfinnarna drog sig tillbaka började hårfästet göra samma sak...Man kände onekligen en viss drift att slänga sig på knä och utbrista Varför Gud...?! Kan jag inte få vara normal en Liten stund...?!...

Men allt det där gick över när jag rakade bort alltihop...Så det är mitt enkla tips...Fram med Gilletten bara...Jag har varit en Kojak i 8 år nu...Skulle inte sluta raka bort det även om jag fick tillbaka håret...Jag ser det som såhär...Min skallighet är ju Jag...Min Ickefrisyr är min frisyr...Om jag skulle dölja det bakom transplantationer, peruker, toupeér med mera så skulle jag bara låtsas...Jag har inget hår och jag är stolt...!...Dessutom finns det inte en enda brud som motstår en renrakad skalle mellan låren....

Vad gäller transplantationer och grejer så vet jag inte mycket mer än att det är extremt kostnads och arbetskrävande om du vill ha något som ser "äkta" ut...Dessutom brukar vem som helst kunna se att det inte är din riktiga kalufs...Så join the club...Inget är som hudblank hjässa...
Citera
2003-10-22, 04:25
Medlem
alcatrazs avatar
Jag upptäckte oxå att jag började tappa hår,så läste jag om en ny medicin kallad avodarte.Har tagit det i snart 5mån nu och det har definivt skett en förbättring.
Citera
2003-10-22, 09:35
Bannlyst
Håller med Truman_Peyote.
Raka av dig håret i stället... kör du med hyvel så märks det inte ens. Själv har man gått omkring med en så kallad icke frisyr sen man rakade av tuppkammen när man var 13 bast. Ojdå.. insåg precis precis att jag gått omkring som ett skinhead i 12 långa år... o glöm det där jag sa om tuppkammen... det var en svår period i mitt liv.

Kom i håg. ölmage o att tappa hår, det är det som gör oss till män.
Citera
2003-10-23, 20:14
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Skulle jag göra det skulle jag se ut som en ost i ansiktet. Rund och go...
Nej tack...
Citera
2003-10-23, 21:18
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Skulle jag göra det skulle jag se ut som en ost i ansiktet. Rund och go...
Nej tack...

Våran prost är inte rund som en ost precis, men han ser ut som en Roquefort i ansiktet!
Hans Alfredson "Ringaren"
Citera
2003-10-23, 21:35
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Min karl började också bli tunnhårig för fyra-fem år sedan.
För två år sen så började han med Regaine,
och det gav ingenting alls förutom fett hår.
För ca två och en halv månad sedan så började han med Prophesia (receptbelagda tabletter),
och nu har praktiskt taget alla hårsäckar som slutat producera hår blivit aktiva igen.
Gick aldeles nyss och drog honom i håret för att försöka mäta,
och håren är uppskattningsvis 2-3 cm långa redan.
Jag är skitimponerad av resultaten, och tycker att du ska diskutera denna medicin med din doktor,
innan du tar till mer drastiska metoder.
Du kanske inte behöver opereras.
Citera
2003-10-24, 19:01
Medlem
bananes avatar
jag läste att man inte kan få tillbaka hår man redan tappat? är det verkligen så att det finns medicin som får håret att växa? trodde bara det fanns sånt som fick håravfallet att bromsas?
Citera
2003-10-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banane
jag läste att man inte kan få tillbaka hår man redan tappat? är det verkligen så att det finns medicin som får håret att växa? trodde bara det fanns sånt som fick håravfallet att bromsas?

Uppenbarligen funkar det.
jag var jävligt skeptisk till tabletterna,
men han fick dem rekommenderade av en bekant,
som hade haft problem tidigare.
Och den personen hade ju ingen anledning att snacka skit.
Vad jag förstår så sänker tabletterna testosteronnivån i kroppen,
(om man har potensproblem innan, så kanske man borde tänka över behandling med dessa.)
och det är just det manliga könshormonet som orsakar det normala ärftliga håravfallet som män drabbas av.
Om man tappar hår av en annan anledning, så tror jag inte att medicinen skulle vara verksam.
Citera
2003-10-24, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Uppenbarligen funkar det.
jag var jävligt skeptisk till tabletterna,
men han fick dem rekommenderade av en bekant,
som hade haft problem tidigare.
Och den personen hade ju ingen anledning att snacka skit.
Vad jag förstår så sänker tabletterna testosteronnivån i kroppen,
(om man har potensproblem innan, så kanske man borde tänka över behandling med dessa.)
och det är just det manliga könshormonet som orsakar det normala ärftliga håravfallet som män drabbas av.
Om man tappar hår av en annan anledning, så tror jag inte att medicinen skulle vara verksam.
fy fan säger ja bara.. jag går hellre skallig än förlorar mitt stånd.. :-pp
Citera
2003-10-24, 19:42
Medlem
L_BRUCEs avatar
Han har inte slitit sitt hår då, som matadoren i "tjuren Ferdinand"?
jobbiga flickvänner/fruar kan få dom flesta att tappa fattningen...

Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Min karl började också bli tunnhårig för fyra-fem år sedan.
För två år sen så började han med Regaine,
och det gav ingenting alls förutom fett hår.
För ca två och en halv månad sedan så började han med Prophesia (receptbelagda tabletter),
och nu har praktiskt taget alla hårsäckar som slutat producera hår blivit aktiva igen.
Gick aldeles nyss och drog honom i håret för att försöka mäta,
och håren är uppskattningsvis 2-3 cm långa redan.
Jag är skitimponerad av resultaten, och tycker att du ska diskutera denna medicin med din doktor,
innan du tar till mer drastiska metoder.
Du kanske inte behöver opereras.
Citera
2003-10-24, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtcC
fy fan säger ja bara.. jag går hellre skallig än förlorar mitt stånd.. :-pp

Ja märker man av sådana biverkningar,
så bör man nog lägga av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera