2009-04-21, 23:05
Medlem
Klot-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraAllt
Tyvärr faller hon inte. Hon leker tills JAG tröttnar!
Hon har lekt med snören, laserpekaren, fjäder, plastpåsar, den andra katten, mina fötter, sladdar, ja ALLT. Hon blir aldrig trött.
Men va fan. Det är inte så ansträngande att ligga i soffan och vifta runt med laser,
Anordna höjdhoppstävling med laserpekaren och njut av synen när katten studsar upp och ner som en gummiboll.
Uppfinna en mekanisk kattlekare tror jag också på, det blir säkert en succe på marknaden dessutom.
Citera
2009-04-22, 01:57
Moderator
evilhoneys avatar
Min katt gillade att gnaga på ett matthörn och dra ut trådar ur väven, jag löste problemet genom att smeta in det hörnet med tigerbalsam.
Jag hade märkt tidigare att han ogillar mintiga lukter, tandkräm och liknande och när jag hade linimentet framme så gömde hans sig så jag chansade och mitt expriment funkade: han har inte rört mattan sen dess. =)
Citera
2009-04-22, 05:00
Medlem
frankenchrists avatar
Tabasco på alla sladdar funkade fint när jag hade kattungar hemma och de var också sladdmonster, bla hämtade de mina hörlurar ut jackfickan för att kunna äta upp dem.
Tabasco har en liten komparativ fördel framför citrondoftande avskräckningsmedel i det att de ofta gillar lukten och således får lära sig läxan den hårda vägen, efter ett mycket kort tag behöver man inte smörja in sladdarna längre eftersom de inte är så intressanta.
Citera
2009-04-22, 09:35
Medlem
Kläppskogs avatar
Katter verkar sky starkströmskablar. Vet inte om de har inbyggd multimeter i huvudet, eller vad det är. När jag har haft kattungar så har de effektivt som avbitartänger knipsat av alla högtalar-, telefon-, signal- och skrivarkablar. Men aldrig aldrig aldrig har jag sett ett bitmärke i en starkströmskabel.

Dumma gnagare däremot, de tuggar på starkström.
Citera
2009-04-22, 10:43
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Min katt gillade att gnaga på ett matthörn och dra ut trådar ur väven, jag löste problemet genom att smeta in det hörnet med tigerbalsam.
Jag hade märkt tidigare att han ogillar mintiga lukter, tandkräm och liknande och när jag hade linimentet framme så gömde hans sig så jag chansade och mitt expriment funkade: han har inte rört mattan sen dess. =)

Min förra katt var gammal och trött. Eftersom jag är sjuk och ligger i sängen för det mesta, så var hans givna plats på min högra arm. Han kunde ligga där dygnet runt om jag inte gick upp. Jag hade ont i axeln, och det blev ju inte direkt bättre av att han låg där, men han var en "healing-katt" så han trodde det hjälpte. Emellanåt smorde jag in axeln med tigerbalsam och DET var riktigt obehagligt för honom, han kisade och ögonen rann, så det är säkert riktigt effektivt att smörja in sladdarna med.
Citera
2009-04-22, 18:07
Medlem
ExtraAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenchrist
Tabasco på alla sladdar funkade fint när jag hade kattungar hemma och de var också sladdmonster, bla hämtade de mina hörlurar ut jackfickan för att kunna äta upp dem.
Tabasco har en liten komparativ fördel framför citrondoftande avskräckningsmedel i det att de ofta gillar lukten och således får lära sig läxan den hårda vägen, efter ett mycket kort tag behöver man inte smörja in sladdarna längre eftersom de inte är så intressanta.

Det jag inte fattar är hur ni kan gå runt med hörlurar insmetade med massa kladd.
Citera
2009-04-22, 20:44
Medlem
TireFires avatar
Inte läst hela tråden men min mamma har/hade samma problem med en av sina katter. Det hon gjorde var att vira in kablarna i alufolie. Sen slutade den bita rätt snabbt då det inte känns så skönt i deras mun precis.
Citera
2009-04-23, 19:48
Medlem
Monkeyspanks avatar
Det där med tigerbalsam funkar utmärkt. Det vet jag av egen erfarenhet, en tugga sen förlorar de intresset.
Vad jag dock inte var beredd på var att den största fetkatten (10 kg) skulle lyckas tugga hål på avloppsslangen till tvättmaskinen.
Men det märkte jag när jag skulle tvätta....
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in