2009-04-19, 16:28
Medlem
ExtraAllts avatar
Som jag skrev i min andra tråd https://www.flashback.org/showthread.php?t=896742 så har jag köpt en ny katt.
Hon är busig som fan. Problemet är att hon är lite seg i huvudet!
Hon har bitit sönder ganska många laddare och hörlurskablar. Hon lär sig inte. Har sprejat vatten på henne, straffat henne, skällt ut henne, gett henne annat att tugga på, men ingenting hjälper.
Jag vet att det kliar i hennes tänder och att hon vill tugga på någonting, men det fungerar inte. Köpte godis som ska vara bra för hennes tänder och som var jätte sega. Hon tuggade sig igenom en på en kvart. Hon fick 2-3 per dag men hon tuggade fortfarande på kablar.
Ibland sitter jag och masserar hennes tandkött för att det ska klia mindre. Hon verkar gilla det men sen är det åter igång.
Hon är runt 4-5 månader gammal.
Hur bär man sig åt?
Jag bryr mig inte om kablarna, är bara så jävla rädd att hon ska bita på elkabeln och dö!
Citera
2009-04-19, 16:29
Medlem
herrFlinthjartas avatar
Finns det inte bitbollar, typ som till hundar fast mindre?
Citera
2009-04-19, 16:55
Medlem
Uschers avatar
Kan man inte typ dra ut tänderna då, eller göra dom mindre vassa tills den har växt upp och blivit stor?
Citera
2009-04-19, 17:04
Medlem
ExtraAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uscher
Kan man inte typ dra ut tänderna då, eller göra dom mindre vassa tills den har växt upp och blivit stor?

Jo, det kan man. Tuggar du maten åt henne då eller?
Citera
2009-04-19, 17:04
Medlem
ExtraAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrFlinthjarta
Finns det inte bitbollar, typ som till hundar fast mindre?

Det jag provade var godis med tuggmotstånd. Men det hjälper inte.
Citera
2009-04-19, 17:12
Medlem
Sätt T-Röd eller annat som luktar/smakar illa på kablarna, funkade på min katt.
Citera
2009-04-19, 21:13
Medlem
Scholls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damskii

ja eller ett sådant där medel som nagelbitare tar på naglarna för att sluta bita på dom?
Citera
2009-04-19, 21:20
Medlem
ExtraAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damskii

Hur ska jag göra på t.ex hörlurar? Kan inte gå runt med insmetade hörlurar ju...
Citera
2009-04-19, 21:25
Medlem
Scholls avatar
Ja när du har dom på dig finns det ju ingen risk att katten är där och tuggar, right?
När du inte använder dom får du väl helt enkelt lägga dom i ett skåp eller något.
Citera
2009-04-19, 21:46
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraAllt
Hur ska jag göra på t.ex hörlurar? Kan inte gå runt med insmetade hörlurar ju...

T-röd är ju inte smetigt. Det torkar och märks nog inte sen. Katten lär dock märka smaken.
Citera
2009-04-19, 23:18
Medlem
mahutma_homos avatar
Jag håller med. Smeta in kablarna med nåt äckligt. Citrusfrukter kan funka bra mot katter. Om det inte funkar så låt katten bita i en sladd med lite lägre spänning. Då kanske den lär sig en läxa och överlever. Men då får du nog ta redo på vilken strömstyrka det ska va. Så den inte gör illa sig.
Citera
2009-04-19, 23:45
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Jag håller med. Smeta in kablarna med nåt äckligt. Citrusfrukter kan funka bra mot katter. Om det inte funkar så låt katten bita i en sladd med lite lägre spänning. Då kanske den lär sig en läxa och överlever. Men då får du nog ta redo på vilken strömstyrka det ska va. Så den inte gör illa sig.

Precis, lite pressad citron från flaska borde funka. Men annars är det av övergående natur, hon slutar nog snart. En omtänksam husse har hon i alla fall Det är riktigt att det kliar i munnen när hon ömsar tänder.

Jag vill inte förringa faran av att hon biter på sladdar eftersom jag var med om att våra marsvin bet av kabeln till en grendosa. Marsvinen fick en stöt och tuppade av och kissade på sig. Jag såg först bara kisset och bajsen så jag hämtade dammsugaren (den kan suga vätska också!) och körde dit röret. Aj AJ Aj, vilken stöt jag fick Men jag har aldrig hört talas om att katter biter AV sladdar, det blir mest små taggiga bitmärken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in