2009-04-19, 23:53
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Precis, lite pressad citron från flaska borde funka. Men annars är det av övergående natur, hon slutar nog snart. En omtänksam husse har hon i alla fall Det är riktigt att det kliar i munnen när hon ömsar tänder.

Jag vill inte förringa faran av att hon biter på sladdar eftersom jag var med om att våra marsvin bet av kabeln till en grendosa. Marsvinen fick en stöt och tuppade av och kissade på sig. Jag såg först bara kisset och bajsen så jag hämtade dammsugaren (den kan suga vätska också!) och körde dit röret. Aj AJ Aj, vilken stöt jag fick Men jag har aldrig hört talas om att katter biter AV sladdar, det blir mest små taggiga bitmärken.

Dog marsvinet? Hade själv ett marsvin som bet av en sladd så en frys stannade men marsvinet klarade sig.
Citera
2009-04-19, 23:55
Medlem
Snurrens avatar
Nej tack och lov inte, hon blev helt återställd. Stackarn måste ha tuppat av rejält för hon var alldeles kissblöt på hela undersidan.
Citera
2009-04-19, 23:57
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Nej tack och lov inte, hon blev helt återställd. Stackarn måste ha tuppat av rejält för hon var alldeles kissblöt på hela undersidan.

Så skönt att hon klarade sig. Mitt marsvin rymde ur buren på natten. På morgonen stod frysen stilla.
Citera
2009-04-20, 16:25
Medlem
T-Röd torkar väldigt fort, men smakar ändå litegrann, men tillräckligt för att avskräcka dem.
Citera
2009-04-20, 16:57
Medlem
Imass avatar
Vi har också en katt som älskar att bita av telefonladdare, tror kattan är uppe i snart 7-8 st hon har än så länge inte verkat lida skada utav det, dock har hon fått lite mer ståpäls . Man får vara finurlig där och fixa allt går att laga med packtejp.
Men det finns hos veterinärer och zoobutiker sprayflaskor som heter bla GET OFF/PISS OFF, i den sprayen är det citruslukter som får katten att fly från sladdar och dyl.
Citera
2009-04-20, 17:18
Medlem
LadyTieras avatar
det finns höljen att köpa till för sladdar just för att djur inte ska gnaga på dom
Citera
2009-04-20, 21:39
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Men jag har aldrig hört talas om att katter biter AV sladdar, det blir mest små taggiga bitmärken.

Jorå, min ena katt är en hejare på att bita av sladdar. Alla sladdar. Helst mobilladdare/telefonsladdar just den månaden man har dåligt med pengar.
Citera
2009-04-20, 21:55
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-
Jorå, min ena katt är en hejare på att bita av sladdar. Alla sladdar. Helst mobilladdare/telefonsladdar just den månaden man har dåligt med pengar.

Ett tips. Sladden till mobilladdare har inte många trådar. Enkel att skruva ihop. Behöver inte köpa ny då. Ursäkta ot.
Citera
2009-04-21, 18:16
Medlem
ExtraAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imas
Vi har också en katt som älskar att bita av telefonladdare, tror kattan är uppe i snart 7-8 st hon har än så länge inte verkat lida skada utav det, dock har hon fått lite mer ståpäls . Man får vara finurlig där och fixa allt går att laga med packtejp.
Men det finns hos veterinärer och zoobutiker sprayflaskor som heter bla GET OFF/PISS OFF, i den sprayen är det citruslukter som får katten att fly från sladdar och dyl.

Provade piss off men det fungerar inte så bra. Det är mest till för att få bort pisslukt.
Ska prova citron.
Tyvärr gillar katten lök/vitlök. Hon äter löksallad och tzatziki. Lite knäppt, men sant.
Dessutom har jag sett henne dricka vatten från kastrullen som står på spisen och kokar ett par gånger...
Citera
2009-04-21, 18:28
Medlem
Klot-Johans avatar
Tippar på att katten är understimulerad. Köp en laserpekare och roa katten tills den faller ihop en en svettig hög.
Citera
2009-04-21, 18:31
Medlem
ExtraAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klot-Johan
Tippar på att katten är understimulerad. Köp en laserpekare och roa katten tills den faller ihop en en svettig hög.

Tyvärr faller hon inte. Hon leker tills JAG tröttnar!
Hon har lekt med snören, laserpekaren, fjäder, plastpåsar, den andra katten, mina fötter, sladdar, ja ALLT. Hon blir aldrig trött.
Citera
2009-04-21, 20:27
Medlem
Imass avatar
Skulle det kunna vara en idé att skaffa en kattkompis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in