2009-04-19, 09:47
Medlem
EnSupervikings avatar
Detta är säkert en simpel fråga för dem som kan att svara på.

Jag har en mapp med bildfiler (2gig 422 bilder). Normalt skulle jag bränt en DVD med alla bilder på samma skiva men nu är det så att jag inte har några dvd skivor hemma. Jag vill nu bränna 3 vanliga 700mb cd skivor med bilderna uppdelade på dem tre i stället.

Finns det något enkelt sätt att göra detta på utan att manuellt välja vilka bildfiler som skall brännas på varge CD. Alltså jag skulle vilja att datorn automatiskt delade in alla filerna i lagom stora portioner och brände tre skivor.

Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2009-04-19, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSuperviking
Detta är säkert en simpel fråga för dem som kan att svara på.

Jag har en mapp med bildfiler (2gig 422 bilder). Normalt skulle jag bränt en DVD med alla bilder på samma skiva men nu är det så att jag inte har några dvd skivor hemma. Jag vill nu bränna 3 vanliga 700mb cd skivor med bilderna uppdelade på dem tre i stället.

Finns det något enkelt sätt att göra detta på utan att manuellt välja vilka bildfiler som skall brännas på varge CD. Alltså jag skulle vilja att datorn automatiskt delade in alla filerna i lagom stora portioner och brände tre skivor.

Någon som kan hjälpa mig?

Det går säkert att fixa, men den manuella är snabb nog, bara att markera ett gäng tills du är uppe i 700 mb och bränna.
Citera
2009-04-19, 10:01
Medlem
EnSupervikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notebook
Det går säkert att fixa, men den manuella är snabb nog, bara att markera ett gäng tills du är uppe i 700 mb och bränna.

försökte detta men windows buggar.

när jag markerar de första ca 350mb så står det hur många mb jag markerat, sedan över 350mb så står enbart nhur många filer jag markerat.
Varför är det så? Blir krongligt när jag måste markera ett visst antal och högerklicka för å se egenskaper flera ggr om.
Citera
2009-04-19, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSuperviking
försökte detta men windows buggar.

när jag markerar de första ca 350mb så står det hur många mb jag markerat, sedan över 350mb så står enbart nhur många filer jag markerat.
Varför är det så? Blir krongligt när jag måste markera ett visst antal och högerklicka för å se egenskaper flera ggr om.

Upp med brännarprogrammet, dra över de filer du ska ha till markören visar nära 700 mb annars.
Citera
2009-04-19, 10:04
Medlem
EnSupervikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notebook
Upp med brännarprogrammet, dra över de filer du ska ha till markören visar nära 700 mb annars.

aha, fan va smart. tänkte inte på att programmet visar hur mycket man ska bränna

tillägg.
mitt cp program visar ej hur många mb jag vill bränna förens jag valt alla filer jag vill bränna så det blir detsamma som att markera en och en i windows.
Fuckprogram.
Senast redigerad av EnSuperviking 2009-04-19 kl. 10:08. Anledning: programmet visar ej mb
Citera
2009-04-19, 10:27
Medlem
EnSupervikings avatar
ajja fick bli manuell bränning av bilderna. gick bra men blev ju lite extra jobb.
Tack iaf Notebook
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in