Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-19, 01:24
  #1
Medlem
Jo, jag vill köpa en mus, har just nu en Logitech MX610, som jag avgudar. Nu har den börjat krångla, kan inte sänka volym och den dubbelklickar istället för singelklickar när den känner för det. Hur som helst, jag tittade runt för eventuellt kolla om den fortfarande finns att köpa ny, köpte den 2005 tror jag för 599. Efter en titt på prisjakt så ser jag att den finns att köpa för samma pris... Jag googla runt lite och kolla logitechs hemsida... Blev helt paff, det finns ju för fasiken ingeting som ens kommer i närheten av denna mus i fråga om funktion. Visst, de kanske har blivit mer precisa och så, men knappmässigt verkar utveklingen gå bakåt? Är det ngn som kan rekommendera ngn mus som har alla knappar som 610 har fast är ngt uppdaterad? Känns som 4 år räcker för ngt extra? Vad händer Logitech? Viktigaste knapparna är så klart scrollern, höja / sänka / muta volym, bläddra fram o bak och öppna program med snabbknappar är väldigt trevligt också. Jag behöver inget mer än vad 610 har att erbjuda, men jag trodde 610 fanns i en utvecklad form efter 4 år? Ngn som har ngt att rekommendera? Varmt välkommet med tips!
Citera
2009-04-19, 01:48
  #2
Avstängd
Enigmiums avatar
MX518 ska tydligen vara jävligt bra, jag har själv bara testat den vid korta stunder utan något längre datorsittande men den var jävligt skön.

Den har dock inte alla de knapparna som din nuvarande mus har.
Mitt tips är att du inte köper en Razer Diamondback 3G, iallafall inte om du har lika stora händer som mig och jag har ändå normalstora händer. Musen känns pytteliten och den irriterar mig verkligen. Jag trodde att jag skulle vänja mig men det har jag inte gjort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback