2010-05-26, 11:19
Medlem
Justitiemords avatar
Vad sade domstolen när du begärde ersättning för en timmes juridisk rådgivning? Det står ingenstans i domen att du yrkat detta.
Citera
2010-05-26, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Vad sade domstolen när du begärde ersättning för en timmes juridisk rådgivning? Det står ingenstans i domen att du yrkat detta.

Ja, det står inte i domen men jag krävde i tre eller fyra tidigare överklaga vilket inte godkändes. De sa att det var vanlig tvist. Först sa de också att vittnesförhör inte var viktig och även deras kostnaden. Efter mycket tjat gjorde de men ett av vittnet är chef på posten och han var pappaledig och krävde inte ersättning, andra vittnet krävde ersättning eftersom han är studerande när han förlorade ersättning från CSN kanske. Detta accepterades av tingsrätten men andra kostnader godkände de inte.
Citera
2010-05-26, 11:49
Medlem
Justitiemords avatar
Det låter märkligt. En timmes juridisk rådgivning á 1104 kr är standardersättning vid småmål.

Kan jag publicera domen här på Flashback, så fler kan läsa den? Jag har naturligtvis tagit bort ditt och dina vänners namn från den, så du blir inte identifierad på något sätt.
Citera
2010-05-26, 12:13
Medlem
Citat:
Det låter märkligt. En timmes juridisk rådgivning á 1104 kr är standardersättning vid småmål.

Kan jag publicera domen här på Flashback, så fler kan läsa den? Jag har naturligtvis tagit bort ditt och dina vänners namn från den, så du blir inte identifierad på något sätt.

Ja det kan du göra men namnen på vittnen vet jag inte om de vill eftersom jag har inte frågat de.
Citera
2010-05-26, 12:26
Medlem
Justitiemords avatar
Domen

Citera
2010-05-26, 12:27
Medlem
Justitiemords avatar
Forts...

Citera
2010-05-26, 12:59
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Av vad som framgår av tråden har nog inte SHAAH:s processföring varit av den vanliga sorten. Eftersom det inte står i domen har han antagligen inte yrkat det - eller i vart fall inte framställt det på ett förståeligt sätt.
Citera
2010-05-26, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Av vad som framgår av tråden har nog inte SHAAH:s processföring varit av den vanliga sorten. Eftersom det inte står i domen har han antagligen inte yrkat det - eller i vart fall inte framställt det på ett förståeligt sätt.

Jag har tidigare yrkat och även mycket tjatat, ringt men att det inte står i domen är det konstigt.
Kan jag yrka nu trotts domslut?
Citera
2010-05-26, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SHAAH
Ja det kan du göra men namnen på vittnen vet jag inte om de vill eftersom jag har inte frågat de.

Tack
Citera
2010-05-26, 17:33
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Nej, och enligt domen kom yrkandet först vid huvudförhandlingen. Troligtvis har svaranden yrkat på kostnader rent allmänt under handläggningen och när huvudförhandlingen väl ägde rum, så preciserade svaranden dem som skadestånd för kränkning. Men mig veterligen, så brukar domstolen i allmänhet informera parterna om RB 18 kap. 8 a § gällande rättegångskostnader vid småmål när någon ej företräds av ombud.
Citat:
Ursprungligen postat av SHAAH
Jag har tidigare yrkat och även mycket tjatat, ringt men att det inte står i domen är det konstigt.
Kan jag yrka nu trotts domslut?
Nej, det är för sent nu tyvärr. Det är dock inget att gräma sig över; även om du hade yrkat ersättning, så skulle den inte blivit större än strax över tusenlappen.
Senast redigerad av Justitiemord 2010-05-26 kl. 17:57.
Citera
2010-05-26, 18:19
Medlem
shaah,

gott gjort dock. du stod pa dej och du visade med overtygande bevisning att du hade ratt. det var starkt gjort och viktigt tycker jag!
Citera
2010-05-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euboxer
shaah,

gott gjort dock. du stod pa dej och du visade med overtygande bevisning att du hade ratt. det var starkt gjort och viktigt tycker jag!

Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in