2009-04-18, 15:38
Medlem
uffeuffes avatar
Igår blev jag stående vid ett rödljus och på andra sidan vägen så låg en butik med namnet Filmkedjan

Detta är en videobutik (kommer ni ihåg? folk betalade för att kunna titta på film) och när jag kollade in deras logotyp så såg jag en sak som jag har grubblat över:

I logon så ingår tre st smilegubbar med olika utryck, en jätteglad, en lite mer vanligt glad och en sur. Jag har någon vag minnesbild av att detta hör ihop med någon sorts betygsättning på filmer, mer kommer jag inte ihåg.

http://www.filmkedjan.com/Pages/Default.aspx

Hursomhelst, när jag satt där vid mitt rödljus och beskådade logotypen så såg det mer och mer underligt ut att välja en sur gubbe som en del av sin logotyp. Speciellt om man spikar upp logon på butiksväggen med 70 cm höga bokstäver.

Varför väljer man en surgubbe i logon?
Citera
2009-04-18, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uffeuffe
Igår blev jag stående vid ett rödljus och på andra sidan vägen så låg en butik med namnet Filmkedjan

Detta är en videobutik (kommer ni ihåg? folk betalade för att kunna titta på film) och när jag kollade in deras logotyp så såg jag en sak som jag har grubblat över:

I logon så ingår tre st smilegubbar med olika utryck, en jätteglad, en lite mer vanligt glad och en sur. Jag har någon vag minnesbild av att detta hör ihop med någon sorts betygsättning på filmer, mer kommer jag inte ihåg.

http://www.filmkedjan.com/Pages/Default.aspx

Hursomhelst, när jag satt där vid mitt rödljus och beskådade logotypen så såg det mer och mer underligt ut att välja en sur gubbe som en del av sin logotyp. Speciellt om man spikar upp logon på butiksväggen med 70 cm höga bokstäver.

Varför väljer man en surgubbe i logon?

Japp, jag kommer ihåg att för så var filmerna märkta med olika smiley-gubbar som beskrev genren. Glad gubbe för komedi osv.
Dock tror jag inte att gubbarna i loggan är av samma typ som de som användes för att märka filmer, varför skulle det då finnas två glada gubbar? En för roliga filmer, och för jätteroliga filmer eller?
Citera
2009-04-18, 16:55
Medlem
Enfattigens avatar
Är Filmkedjan samma som Hemmakväll (fd Videomix)?
I princip likadana hemsidor.
Citera
2009-06-10, 13:01
Medlem
Filmkedjan

Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Är Filmkedjan samma som Hemmakväll (fd Videomix)?
I princip likadana hemsidor.

Nej! Hemmakväll och Filmkedjan är inte samma företag. Det har varit lite smågnäll från en del besökare på denna sidan om Hemmakväll. Visst, man får absolut tycka vad man vill, men jag är en flitig besökare på Hemmakväll och upplever iaf den butiken jag besöker som otroligt proffsig.
Citera
2009-06-13, 12:56
Medlem
Presidents avatar
gubbarna står för teater! associerane logga! symboliserar teater! googla "teater" så får du se bilder.
Citera
2009-06-13, 16:59
Medlem
O.M.F.Gs avatar
Nu var de väll ett tag sedan jag hyrde en film. Jag är bara på Filmkedjan för att köpa godis xD Men jag har för mig att de är för att sär skilja på filmerna med gubbarna inne i butiken i alla fall.

Har för mig att Gul är för barn, Röd för drama. Och sedan något mer.
Citera
2009-06-15, 19:41
Medlem
brianmolkos avatar
de ledsna betyder kanske att de har krossat filmen elller Thios is England mode i den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in