2009-04-18, 14:12
Medlem
Hejsan. Jag funderade på att ha Windows och Linux på samma hårdisk,men när Jag ska installera Linux så står det att Jag måste använda hela hårdisken på 300gb villket som jag inte vill. Jag försökte också installera Ubuntu i Windows men då får jag fram BusyBox, ser ut som en Terminal.. Ska jag intellera det på hela hårdisken? Jag är använder mest MSN,Spotify och FF. Inget mer.

*EDIT* Testar att installera Ubuntu 8.10 direkt i Windows förra vart 8.0.4, så tråden kan kastas.
Senast redigerad av PirateHook 2009-04-18 kl. 14:15.
Citera
2009-04-19, 01:10
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Hejsan. Jag funderade på att ha Windows och Linux på samma hårdisk,men när Jag ska installera Linux så står det att Jag måste använda hela hårdisken på 300gb villket som jag inte vill. Jag försökte också installera Ubuntu i Windows men då får jag fram BusyBox, ser ut som en Terminal.. Ska jag intellera det på hela hårdisken? Jag är använder mest MSN,Spotify och FF. Inget mer.

*EDIT* Testar att installera Ubuntu 8.10 direkt i Windows förra vart 8.0.4, så tråden kan kastas.

Skapa en partition via Windows med programmet PartitionMagic (defragmentera innan) sen kan du ha både Windows och Linux på samma hårddisk utan att sabba din windows disk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in