2009-04-18, 13:09
Medlem
Tjena! Har kört med Windows 7 ett tag nu och de har fungerat riktigt bra. Sen nu har jag varit o haft lite nostalgi och köpt mig BattleField2. Då stötte jag på första problemet med Windows 7, punkbuster (anti cheat program till spelet) fungerar inte med windows7, och dom tänker inte fixa det förräns det blir ett officiellt OS. Så jag beslutade mig för att instalera XP igen, och här kommer problemet.

Instalerade först Xp, på samma hdd och partition som Windows 7.(C: ) Eftersom jag fortfarande vill ha kvar windows7.. När jag startade XP o började installera drivrutiner gick allt kanon, sen helt plötsligt flippade ljudet. Högtalarna låter helt sjukt. Entonigt och högt, även fast jag inte spelar upp något ljud. De börjar låta precis när jag kommer in i XP. Om jag försöker spela upp en ljudfil så hörs den dovt i bakgrunden, men dånandet har överhanden...

Testade att instalera om XP på D: partitionen istället, eftersom de kändes lite lurigt att köra olika operativ system (framförallt ett som är BETA) på samma hårddisk och partition. Trodde att det fungera först, men efter ah installerat drivrutinerna så uppstod problemet igen. Ljudet fungerar fortfarande kanon så länge jag kör Windows 7. Har använt samma drivrutiner som senast jag körde XP.

Någon som har några tips på vad som kan vara fel? eller måste jag helt enkelt ta bort windows 7 ?
Tacksam för svar!
Citera
2009-04-18, 13:20
Medlem
Rsovles avatar
Testa att avinstallera ljudkortet i både windows7 och xp starta om datorn och starta sedan upp xp igen, installera drivrutinerna och se hur det blir.
Citera
2009-04-18, 13:37
Medlem
tack för snabbt svar. Ska testa detta! återkommer me resultat.
Citera
2009-04-18, 13:41
Medlem
suck att man kan vara så dum

Gick in på enhetshanteraren och avsinstalerade ljud drivrutinerna sen sökte efter nya. fungerar kanon nu. tack!

(maskinvaru konflikter är dåligt skit)
Citera
2009-04-18, 13:50
Medlem
Rsovles avatar
Hehe! Gött med bra ljud
Citera
2009-04-18, 16:01
Medlem
jo så sant.. men märkte nu att problemet kommer tillbaka varje gång jag startar om datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in