Citat:
Ursprungligen postat av xtet
Min mamma valde att avsluta sitt liv, 4 dagar innan julafton 2010. Det är nog den värsta smärtan jag varit med om. Jag har haft så mycket ångest över det, för bara jag hade nyckeln hem. Det känns hemskt, att jag inte var där då hon behövde mig. Alla "om bara" är jättetunga att bära. Har startat en blogg om det, så kanske jag kan rädda någon annan.
http://www.xonlyhuman.wordpress.com
Har läst din blogg och känt en del av din smärta. Hoppas du kan landa i att din mammas beslut var hennes och inget du varken kunde ha förutsett eller förhindrat. Möjligtvis fördröjt, men inte mer. Jag är ledsen för din skull att din mamma valde den vägen och att hon inte lämnade något personligt meddelande till dig för att lindra din sorg.
OnT:
Flera familjemedlemmar och släktingar, inklusive farsan, har drogat eller supit sig till döds, vilket är liktydigt med självmord i min bok. Men de jag minns mest är vänner som valt att avsluta sina liv i förtid och gjort sig så ensamma innan själva handlingen att den till slut framstått som enda utvägen.
Tänker särskilt på M, som ringde mig medan tabletterna och spriten kickade in. Fan att du utsatte mig för det. Fan att du var så jävla envis och skulle fixa allting på egen hand.