• 1
  • 2
2009-04-18, 09:13
Medlem
Bonaseras avatar
Hemskt.

http://www.aftonbladet.se/pryl/dator/article4930594.ab

Egentligen inte så mycket att diskutera, ville bara dela med mig av den hemska nyheten.
Citera
2009-04-18, 09:45
Medlem
Kan tänka mig att de vanliga lågupplösta filmerna fortfarande blir gratis, men de i HD kostar.
Citera
2009-04-18, 09:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kug
Kan tänka mig att de vanliga lågupplösta filmerna fortfarande blir gratis, men de i HD kostar.

Tror jag också, kanske också någon typ av konto med fler inställningar/prylar om man betalar några kronor.
Citera
2009-04-18, 09:48
Bannlyst
Synd för dom. Den fria marknaden kommer att få en kopia av Youtube som är gratis. Youtube mister i princip allting genom att börja ta betalt.
Citera
2009-04-18, 09:50
Medlem
brianmolkos avatar
De kanske börjar lägga upp hela filmer som man får betala för, tror inte de tar betalt för filmer folk lagt upp själv...
Citera
2009-04-18, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
tror inte de tar betalt för filmer folk lagt upp själv...

Det kommer dom nog aldrig göra nej, då skulle nog användare försvinna rätt friskt. Är mer extra material och tjänster som kommer finaniseras av betalande kunder.
Citera
2009-04-18, 11:08
Medlem
Wobins avatar
Låter lite långsökt (eftersom vi pratar om filmbolags inblandning), men får väl hoppas på att de gör om tjänsten till en Spotify för film!
Dock så skulle de behöva arbeta lite på kvaliten då.
Citera
2009-04-18, 11:20
Medlem
Sälklubbarns avatar
Känns som Google rör sig allt längre bort från sitt "Don't be evil"...
Citera
2009-04-18, 12:03
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Känns som Google rör sig allt längre bort från sitt "Don't be evil"...
Även dom har en verklighet att rätta sig efter, tyvärr. Tungt att dom måste börja ta betalt framöver, men inte ett dugg oväntat.
Detta med att för all framtid driva en stor sida via reklamintäkter är inte hållbart, ens för Google.
Citera
2009-04-18, 12:03
Medlem
J0kerns avatar
Blir detta verklighet gräver youtube sin egen grav, följden kommer bli att det kommer någon "kopia" av siten, gratis.
Citera
2009-04-18, 12:09
Medlem
SafariGlenns avatar
Hmm, undrar vilka filmer de kommer ta betalt för? Om det bara är filmer som filmbolag lägger upp, eller HD filmer. HD filmerna kan jag klara mig utan i sådana fall. Inte så konstigt att de måste ta betalt när det laddas upp ofantliga mängder filmer varje dag.
Citera
2009-04-18, 12:17
Bannlyst
Fullt förståeligt, tänk vilken datatraffik de måste betala för varje dag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in