Citat:
Ursprungligen postat av HokosPokos
Alright, tack för alla bra svar
Lockmockdock: Rätt så snyggt. Kanske bara inte färgen.
Prancha: Åhh, långt bra svar. Precis vad jag behöver. Jo, jag håller med om att den är rätt stökig, mest det jag behövde bekräftelse om. Att gå på den psykadeliska 70tals-stilen vore coolt men känns fel eftersom vi kommer köra covers av Kiss, Motorhead och liknande. De andra två banden är rock och metal. Så en "rock"-design känns mer rätt.
Då tycker jag absolut att du skall göra det. Det finns gott om snygga och gratis typsnitt åt det rockiga hållet, om du behöver till rubriken.
Citat:
Den där "även" kan jag hålla med om att den kanske är lite överflödig men tänkte kanske att den var nödvändig för att man skulle fatta att de andra var band som skulle lira haha. Men du fattade ju :P Så ska jag istället försöka hålla informationsrutan i samma typsnitt (förutom loggorna och order "Coverband")? Nåt speciellt som du tycker jag ska flytta till någon annanstans? Har mer eller mindre använt upp min kreativitet (har inte heller speciellt lång erfarenhet av sånt härnt, är självlärd).
Ja, det tycker jag. Det ger ett mer för att använda ett rätt intetsägande ord "stilrent". Om inte annat en mer ordnad känsla. Ptja, det där brukar människor se själva för det mesta. Men tänk på vad som är dragplåster och inte. T ex så tycker jag banden de gör covers på kan komma upp lite, de är ju trots allt här man fångar fansen, och sen kan datum och sådan information gå ner lite; blir någon intresserad så tittar de ju närmare ändå.
Citat:
Skulle det hjälpa tror du om jag skulle göra i princip all text mindre? Då skulle det ge mer luft mellan informationen och kanske lättare att läsa (den ska trots allt tryckas på A3 så stort kommer det ju ändå bli).
Luft är aldrig fel, men det är lite beroende på typsnitt också. Vissa typer klarar av att gå ner i grad, medans andra inte gör det. Prova att skriv ut är mitt tips, sätt upp det på väggen och försök leva dig in i hur en förbipasserande skulle se.
Citat:
Tack så mycket för hjälpen
My pleasure!