Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Vill tjejen inte ha barn ska hon göra som vanligt och ta satsen i ansiktet för att på så sätt ta sitt ansvar och inte bli på smällen.
I helvete heller

Man kan faktiskt ändra sig efteråt och då är det bra med abort. "ta satsen i ansiktet för ansvars skull"... pyttsan...
Citat:
Ursprungligen postat av bluespot13
Jag tycker det är märkligt till att vissa anser att kvinnan ska ha totalmakt i dödandet av en barn som det krävdes 2 att skapa. Jag förstår inte resonemanget kring såna åsikter. Att sen män, till skillnad från kvinna uppmanas till att inte ha sex eftersom det alltid finns 0,00000000001 % att tjejen blir gravid trots skydd gör mig mer förtvivlad än arg..
Det spelar ingen roll då det bara krävs en person för att föda barnet och då delar man inte på förlossningssmärta. Sen är det ju inga problem för killen för han får ju knulla mer varför skulle han inte så gärna göra det?
Citat:
35 000 aborter görs i Sverige varje år, helt sjuka siffror där ansvarslösa tjejer missbrukar sina rättigheter, det visar minst sagt att det krävs striktare regler i frågan.
Ingen missbrukar nånting utan dom tar sitt ansvar för miljön när vi lever i en överbefolkad värld. Mer abort åt folket
Citat:
Låt den som vill behålla barnet få göra det, även om det då innebär tvångsomhändertagning av kvinnan, därefter behöver hon inte ha något med uppfostran att göra.
Vilken jävla tur att vi Svenskar inte ligger på det låga stadiet utan väljer att leva i nutiden vad gäller den frågan. Måtte vi inspirera andra delar av världen som saknar våra möjligheter
Citat:
Eller ännu bättre, Förbjud Aborter..
Ja som sagt, tur att vi har svenska värderingar i detta landet. Hurra för aborten, leve miljön, motverka överbefolkningen. Måtte alla länder med sämre värderingar anamma dom svenska