2009-04-17, 17:16
Medlem
Squeaikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pla
Vadå dödas? "Barnet" är bara en liten klump av celler, get over it.

Det förutsätter att barnet inte är i vecka 18 (då "deadlinen" för eget beslut är). Ungen är då en unge...more or less.

JAG ÄR FÖR FRITT VAL .... BARA SÅ NI VET. (Jag gillar bara inte den så extremt avslappnade attityden till det).
Citera
2009-04-17, 17:18
Medlem
Att tvinga kvinnan att fullfölja graviditeten tycker jag verkar helt hemskt, då kan man ju våldta för att man själv vill bli pappa och även om det är ett brott så kommer säkert någon lyckas i alla fall.

Just nu är det så att tjejen har sista och avgörande rösten i frågan och då gäller det helt enkelt att använda skydd. Vill man inte bli förälder så är det upp till en själv att setill så att man inte blir det heller.
Citera
2009-04-17, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det är inte helt rättvist men det är inte alltid det kan bli det.

Det är jävligt tråkigt när man inte är överens men att öppna upp för att
tvinga till sig en abort är helgalet och är mer orättvist än dagens system.

Inte ens alternativet att killen skall få slippa betala underhåll om han vill
att abort skall ske är acceptebelt.

Jävligt svårt att i de fall pappan vill att barnet skall födas medans mamman vill göra abort tvinga kvinnan till att fullfölja graviditeten..

Fattar man inte att det finns risk att det blir ett barn varje gång man stoppar
in kuken i fittan så skall man ge fan i att knulla och sen lipa som en jävla
kärring och försöka slippa undan sitt fooking ansvar.

Sen finns det en del tjejer som lurar killarna till att bli pappor men de
får tyvärr trots allt skylla sig själva att de tillät sig bli lurade.

Drabbar trots allt mest idioter som det är svårt att tycka synd om.

"Cant you pay the price..dont fuck around"

Att tvinga till abort är nog som du säger värre än dagens system, men som jag sa tidigare kanske man kan införa någon sorts undersökning av situationen om tjejen och killen är oense, och där analysera följderna av graviditeten varvid föreslå en abort till tjejen, men ej tvinga.

Varför ska inte killen kunna avsäga sig att betala underhåll? Tänk dig:
Moses har sex med en tjej han nyss har träffat. Hon sa att hon tog p-piller men ljög. Senare är hon gravid och tänker behålla barnet. Kul för honom att betala för hennes lögn hela sitt liv isf. Är nog enkelt för dig att säga att han får skylla sig själv, men jag tror du hade sett det annorlunda om du själv varit i den situationen eller hade någon närstående som gick igenom det.

Vilket fick mig att filosofera en aning - i fallet där en tjej ljugit skulle ju domstol med abort som straff kanske vara en möjlighet - fast det medför ju också problem då en kille skulle kunna falskt anklaga en tjej för att ha ljugit.

Och att killen skulle kunna tvinga tjejen att fullfölja en graviditet har aldrig varit på frågan.
Citera
2009-04-17, 17:29
Medlem
RastaSouls avatar
Sedan när blev detta samhälle rättvist?
Citera
2009-04-17, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RastaSoul
Sedan när blev detta samhälle rättvist?
Det har det aldrig varit, men vi strävar ju alltid efter förbättring.
Så då är frågan om man kan göra en förbättring på detta område.
Citera
2009-04-17, 18:33
Medlem
Dronkens avatar
Varför strävar kvinnan efter jämnställdhet när mannen aldrig kommer få någon rättvisa i detta ämne?

Isf kan vi stanna där vi är, kvinnan får alltid lite lägre lön osv och mannen får fortsätta finna sig i att kvinnan bestämmer över hurvida 2 individer ska ha ett barn som ena partnern kanske inte ens vill veta av!?
Citera
2009-04-17, 23:45
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizbestja

Varför ska inte killen kunna avsäga sig att betala underhåll? Tänk dig:
Moses har sex med en tjej han nyss har träffat. Hon sa att hon tog p-piller men ljög. Senare är hon gravid och tänker behålla barnet. Kul för honom att betala för hennes lögn hela sitt liv isf. Är nog enkelt för dig att säga att han får skylla sig själv, men jag tror du hade sett det annorlunda om du själv varit i den situationen eller hade någon närstående som gick igenom det.

Mmm men tyvärr skulle detta ju i första hand drabba barnet och inte
kvinnan.

Barnet kan ju inte hjälpa att mamman är en skojare och att pappan är
en idiot.

Så det är bara att vara införstådd med att det kan kosta mucho pengar
och att du får en unge på halsen för att du får knulla.

Vidta säkerhetsåtgärder eller knulla på egen risk......eller så låter du bli
helt enkelt om du inte pallar konsekvenserna....
Citera
2009-04-18, 00:29
Medlem
Molson Canadians avatar
Tjejen har inte hela livet på sig att bli mamma, så den premissen måste du plocka bort.

Har man sex (vaginalt) så finns alltid risken (eller möjligheten) att det resulterar i en graviditet, oavsett preventivmedel. Om man känner att man absolut inte vill det, löses det enklast genom att låta bli att ha sex (vaginalt).
Citera
2009-04-18, 00:55
Medlem
jag ser ingen mening i att killen skulle få bestämma att hon ska göra abort, då det inte är svårt för tjejen att förtränga de tecken som eventuellt finns på att hon är gravid tills det är för sent för abort om hon vill behålla barnet.
Citera
2009-04-18, 01:04
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizbestja
Tjejen ville behålla barnet men har hela livet på sig att ändå bli mamma.

Denna diskussionen har tagits upp så jäkla många gånger på FB om "manlig abort". Det finns en sökmotro på FB. Jag har svart på min åsikt om manlig abort i de tidigare trådarna. Och jag kan säga att jag är för en juridisk abort för männen. Fast ingen varken man eller kvinna skall ha rätten att bestämma över någon annans kvinnas kropp. Vill mannen behålla barnet men inte kvinna, "tuff shit" byt då kvinna i stället och skaffa en kvinna som vill bli mamma.

Sedan så innan du ö.h.t ens börjar tänka på att diskutera manlig abort så skall du sätta dig ned och läsa om biologi på grundskolan igen då du har bevisat i denna mening att du har totalt skolkat biologilektionerna i grundskolan, där det tas upp om b.la graviditet. Inte ens muslimer som totalt avsaknar sexualundervisning avsaknar dessa kunskaper om kvinnor om att hon inte kan vara gravid "hela livet"..

Kvinnor har aldrig haft "hela livet på sig" att bli gravid.
Tjejen kommer in i puberteten runt 13-16års ålder, sedan så kommer hon in i menopausen (hon blir av med sin fertilitet) mellan 45-55 och kvinnan lever till hon är runt 85-90.Så var det med det att kvinnan har "Hela livet".

Mannen behåller sin fertilitet från han kommer i puberteten fram till sin död.. Dock så blir spermakvallitén sämmre ju äldre han blir. Runt 60 så börjar spermakvalliten försämmras men han kan ändå trots försämrad spermakvallité göra en kvinna gravid.

P.S
Ingen skall bestämma över någon annas kropp oavsätt om det är en manskropp eller kvinnor kropp. Alla äger egenbästämmande över sin egna kropp oavsett kön.
Men nu disuteras aborter och då blir det kvinnas kropp det berörs enbart i denna diskussion.
Senast redigerad av Empress 2009-04-18 kl. 01:19.
Citera
2009-04-18, 04:21
Medlem
bluespot13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Fattar man inte att det finns risk att det blir ett barn varje gång man stoppar
in kuken i fittan så skall man ge fan i att knulla och sen lipa som en jävla
kärring och försöka slippa undan sitt fooking ansvar.

Varför ska mannen leva med denna "risk" att bli bunden till en unge när kvinnan inte behöver anpassa sig till denna princip. Kvinnorörelsen har kämpat och krigat efter hennes rättighet att välja själv om hon vill bli mamma eller inte, varför ska inte denna regel även gälla för män?

Abort ska endast vara okey ifall båda parterna går med på det. Låt annars den parten som vill behålla barnet få göra det, med eget ansvar naturligvis. Undantag skall endast ske där exempelvis mannen inte anses som lämplig som förälder (exempelvis våldtäkt).
Citera
2009-04-18, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
..
Gud, var inte så bokstavlig. Klart jag vet det, men jag menade bara att hon har chans att göra barn senare helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in