Citat:
Ursprungligen postat av bizbestja
Tjejen ville behålla barnet men har hela livet på sig att ändå bli mamma.
Denna diskussionen har tagits upp så jäkla många gånger på FB om "manlig abort". Det finns en sökmotro på FB. Jag har svart på min åsikt om manlig abort i de tidigare trådarna. Och jag kan säga att jag är
för en juridisk abort för männen. Fast ingen varken man eller kvinna skall ha rätten att bestämma över någon annans kvinnas kropp. Vill mannen behålla barnet men inte kvinna, "tuff shit" byt då kvinna i stället och skaffa en kvinna som vill bli mamma.
Sedan så innan du ö.h.t ens börjar tänka på att diskutera manlig abort så skall du sätta dig ned och läsa om biologi på
grundskolan igen då du har bevisat i denna mening att du har totalt skolkat biologilektionerna i grundskolan, där det tas upp om b.la graviditet. Inte ens muslimer som totalt avsaknar sexualundervisning avsaknar dessa kunskaper om kvinnor om att hon inte kan vara gravid "hela livet"..
Kvinnor har aldrig haft "hela livet på sig" att bli gravid.
Tjejen kommer in i puberteten runt 13-16års ålder, sedan så kommer hon in i menopausen (hon blir av med sin fertilitet) mellan 45-55 och kvinnan lever till hon är runt 85-90.Så var det med det att kvinnan har "Hela livet".
Mannen behåller sin fertilitet från han kommer i puberteten fram till sin död.. Dock så blir spermakvallitén sämmre ju äldre han blir. Runt 60 så börjar spermakvalliten försämmras men han kan ändå trots försämrad spermakvallité göra en kvinna gravid.
P.S
Ingen skall bestämma över någon annas kropp oavsätt om det är en manskropp eller kvinnor kropp. Alla äger egenbästämmande över sin egna kropp oavsett kön.
Men nu disuteras aborter och då blir det kvinnas kropp det berörs enbart i denna diskussion.