• 1
  • 2
2009-04-17, 16:21
Medlem
WokaWokis avatar
Seriöst, så har knarket sina stora nackdelar som jag har fått uppleva!
Men just detta året så har allting löst sig för mig, och blivit tvertom. Fått nytt jobb, har två tjejer som kretsar kring mitt huvud,sen så har solen äntligen fått titta fram och förgyller min vardag, men har inte slutat att ta droger de kryddar min tillvaro riktigt förträffligt =), Nu till min fråga!

kan man bli en gladare människa av knark?

Eller är det bara jag sj som gjort mig så glad som jag är idag, tror självklart på andra faktorer med såklart, men tror också att knarket spelar in en stor roll i det hela.

men va säger ni?
Senast redigerad av WokaWoki 2009-04-17 kl. 16:24.
Citera
2009-04-17, 16:26
Medlem
mindgame7s avatar
Vissa kan, om de sköter det rätt..
Citera
2009-04-17, 16:26
Medlem
shuffles avatar
Den enda drogen jag skulle kunna seriöst säga att det hjälpt mig på ett positivt sätt, så är det Ecstasy första gången, helt otroligt, mådde bra i flera dagar efteråt, någon skum placebo effekt? trodde jag hade hittat en slags bakväg till himmelen...
Citera
2009-04-17, 16:28
Medlem
Ja, 20 minuter ända upp till 60 timmar i stöten, mellan resorna bllir det värre.
Citera
2009-04-17, 16:31
Medlem
Dikes avatar
Om man nu klarar av att bruka och inte missbruka så tror jag det.
Citera
2009-04-17, 16:39
Medlem
cc_zeros avatar
Droger brukar ju förstärka ens känslor. Så mår du bra och tar en joppe så mår du antagligen mycket bättre

Iofs, tror droger gör en lyckligare så länge man inte känner ångest över att man knarkar för mycket ^^
Citera
2009-04-17, 16:41
Medlem
muxxor918s avatar
Ja och nej.

Droger löser allt tillfälligt. Man kan må bra ett tag efter, beror på hur mkt man håller på också. Men håller man på mer än nån gång i månaden eller så, så blir de tillslut inte bättre, då mår man tillslut bara dåligt och måste ha sin drog. och håller man på då och då så blir de tillslut en vana såvida man inte har bra självkontroll. Allt handlar egentligen om självkontroll och vilken drog man håller på med.
Citera
2009-04-17, 16:47
Medlem
Corvs avatar
Definitivt ja. I mitt fall så är det främst svamp som har gjort mig till en gladare människa. Dock så tror jag nog att jag hade nått samma insikter förr eller senare i vilket fall som helst, men hallucinogener är helt klart för vissa en genväg till lycka.
Citera
2009-04-17, 16:59
Medlem
rebelgirls avatar
Klart att många droger gör dig gladare. De frigör och ökar produktionen av endorfiner och dopaminer i hjärnan som styr över dina lyckokänslor. Gäller inte allt knark men mycket. Vissa droger blockerar istället delar av hjärnan så du inte känner istället, vilket kan förväxlas med ökad glädje.
Citera
2009-04-17, 17:14
Medlem
Berberines avatar
Detta är ju en sjukt relativ fråga...
Först och främst, vad är knark?
Knark skiljer sig enormt från t.ex. Cannabis, Amf, Opiater etc.
Sen finns det ju benso, Lyrica, ritalin etc, som är mediciner, om de är knark eller ej vet jag inte, men de är droger.
vad gäller droger är också Nikotin, Koffein blablabla också droger, men detta stämmer också bara beroende på vem du frågar och vad just han/hon anser är en drog eller ej.
Att svara på vad knark är på ett enkelt sätt är ungefär lika svårt som att deffinera psykos på ett enkelspårigt sätt, vilket är jävligt svårt, då människor deffinerar Psykos på helt olika sätt utifrån egna livserfarenheter och hur de föreställer sig tillståndet. Det är svårt att leva sig in i en annan människas upplevelser. Eller, det är lätt att tänka sig in i dem, men om man har rätt eller fel får man aldrig veta, då man bara är sig själv..

Klart droger kan göra en gladare, lyckligare, och t.o.m. "bättre".
De kan också fördärva, härva o trassla till livet med panik-attacker, depression, ångest, likgiltighet etc etc..
För den religöst insatte kanske Buddhas "Middle Way" kan vara till hjälp, eller varför inte för enkelhetens skull Svenskarnas favorituttryck Lagom.
Lagom gör allt bra, Men Lagom är jävligt svårt för vissa.

Med andra ord kan folk ge hur många svar som helst här med "Det gör dig lycklig!" eller "Rör inte droger, du kommer må dåligt hela livet!", och givetvis har båda två rätt.
Känn dig själv, känn drogerna du tar. Ha respekt.
Thats it...
Citera
2009-04-17, 18:14
Medlem
knoxahs avatar
Njä, jag ser det som så att när man inte tar droger så blir humöret ganska plant efter ett tag medan humöret när man håller på med droger är mer upp och ner eftersom att man mår väldigt bra när man tar droger, men dåligt när man inte tar dem... så ja... med måtta är väl bäst, skulle jag säga.
Citera
2009-04-17, 18:59
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WokaWoki
Seriöst, så har knarket sina stora nackdelar som jag har fått uppleva!
Men just detta året så har allting löst sig för mig, och blivit tvertom. Fått nytt jobb, har två tjejer som kretsar kring mitt huvud,sen så har solen äntligen fått titta fram och förgyller min vardag, men har inte slutat att ta droger de kryddar min tillvaro riktigt förträffligt =)
Ja, det är inte p.g.a. att du knarkat som solen kommit fram i alla fall... Isåfall hallucinerar du!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in