Citat:
Ursprungligen postat av Alekszander
Hej !
Jag var på lan, och skapade mig ett windowslogin , en användare med lösenord alltså . Hade ingen tidigare .
När jag loggade in på min nya användare så var allting borta , skrivbordet var tomt , alla genvägar borta , sparningar borta . Men det var ju kanske inte så konstigt , eftersom det är en helt annan användare . Men min gamla , som jag egentligen inte hade , finns inte längre.
Jag har alltså min nya användare, och typ "gäst" , som alltid finns.
Hur kan jag återställa min gamla användare, som inte alls verkar existera längre, och aldrig har existerat egentligen?
Det är svårt att förklara , skriv gärna så förklarar jag bättre . Behöver verkligen hjälp !
Tack !
Det gamla kontot var nog administratör-kontot, det göms om det finns andra konton. Går att se i felsäkert läge eller om man trycker ctrl+alt+del och skriver in kontot för hand. Sen kan man även säga åt datorn i run eller kör-->gpedit.msc att den ska visa adminkontot. Alla de grejerna du hade innan bör finnas under %systemdrive%\documents and settings\administratör eller administrator.
Borde finnas program, antingen i Windows, eller att ladda ner för att överföra inställningar och sånt från andra konton till sitt nya någonstans. Testa googla litet
e: öh %systemdrive% är typ den partition xp eller vad du nu har är installerat på. C: kanske