2009-04-17, 02:45
Medlem
Hej !

Jag var på lan, och skapade mig ett windowslogin , en användare med lösenord alltså . Hade ingen tidigare .
När jag loggade in på min nya användare så var allting borta , skrivbordet var tomt , alla genvägar borta , sparningar borta . Men det var ju kanske inte så konstigt , eftersom det är en helt annan användare . Men min gamla , som jag egentligen inte hade , finns inte längre.

Jag har alltså min nya användare, och typ "gäst" , som alltid finns.

Hur kan jag återställa min gamla användare, som inte alls verkar existera längre, och aldrig har existerat egentligen?
Det är svårt att förklara , skriv gärna så förklarar jag bättre . Behöver verkligen hjälp !

Tack !
Citera
2009-04-17, 02:57
Medlem
Mustighets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alekszander
Hej !

Jag var på lan, och skapade mig ett windowslogin , en användare med lösenord alltså . Hade ingen tidigare .
När jag loggade in på min nya användare så var allting borta , skrivbordet var tomt , alla genvägar borta , sparningar borta . Men det var ju kanske inte så konstigt , eftersom det är en helt annan användare . Men min gamla , som jag egentligen inte hade , finns inte längre.

Jag har alltså min nya användare, och typ "gäst" , som alltid finns.

Hur kan jag återställa min gamla användare, som inte alls verkar existera längre, och aldrig har existerat egentligen?
Det är svårt att förklara , skriv gärna så förklarar jag bättre . Behöver verkligen hjälp !

Tack !

Det gamla kontot var nog administratör-kontot, det göms om det finns andra konton. Går att se i felsäkert läge eller om man trycker ctrl+alt+del och skriver in kontot för hand. Sen kan man även säga åt datorn i run eller kör-->gpedit.msc att den ska visa adminkontot. Alla de grejerna du hade innan bör finnas under %systemdrive%\documents and settings\administratör eller administrator.

Borde finnas program, antingen i Windows, eller att ladda ner för att överföra inställningar och sånt från andra konton till sitt nya någonstans. Testa googla litet

e: öh %systemdrive% är typ den partition xp eller vad du nu har är installerat på. C: kanske
Senast redigerad av Mustighet 2009-04-17 kl. 03:00.
Citera
2009-04-17, 03:59
Medlem
x0ms avatar
EDiT. Fel, sorry.
Citera
2009-04-17, 04:00
Medlem
x0ms avatar
Dubbel. Sry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera