2009-04-17, 00:18
Medlem
Det är den vanliga proceduren, öppnade ett dokument ifrån mailen, skrev på i några timmar, körde ctrl + s några gånger, blev nöjd och stängde dokumentet.
Nu kan jag inte hitta det, har sökt på alla senast använda dokument, kollat i den mapp där den borde sparats osv. Spårlöst försvunnen. Dessutom, så öppnade jag ett annat mail-dokument för att se var det skulle hamna när man sparade. Hittade platsen, temporära internetfiler i någon dold mapp,och såg dokumentet, men när jag stängde ner word försvann sparningen från mappen.
kan någon förklara vad tusan som händer, och var mitt kära dokument har hamnat?
Citera
2009-04-17, 00:25
Medlem
kimdah2002s avatar
Gör om samma sak och öppna ett dokument från mailen och välj spara, kopiera/skriv av sökvägen till mappen.

Öppna ett nytt explorerfönster och skriv/kopiera in sökvägen och där ligger ditt dokument, dubbelklicka på det så det öppnas med word och spara det sedan i Dina dokument eller var du brukar ha dom...
Citera
2009-04-17, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Gör om samma sak och öppna ett dokument från mailen och välj spara, kopiera/skriv av sökvägen till mappen.

Öppna ett nytt explorerfönster och skriv/kopiera in sökvägen och där ligger ditt dokument, dubbelklicka på det så det öppnas med word och spara det sedan i Dina dokument eller var du brukar ha dom...

Får bara upp ursprungsmailet, inte den redigerade versionen. Betyder det att datamaskinen sparat över mitt färdiga arbete med den gamla versionen??!?!?
Citera
2009-04-17, 09:31
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basseboy
Får bara upp ursprungsmailet, inte den redigerade versionen. Betyder det att datamaskinen sparat över mitt färdiga arbete med den gamla versionen??!?!?
Om du vid andra försöket öppnade dokumentet från mailen och sparade om det så ja, då skrev du över det du sparat första gången...

Öppna ALDRIG dokument från mailen, ändra och tryck spara... Välj att spara dokumentet från mailet eller välj spara som.
Citera
2009-04-17, 09:59
Medlem
hasenfrasens avatar
Dir C:\*.doc /s
Citera
2010-05-25, 00:00
Medlem
BUMP! Precis gjort samma misstag som TS, behöver dock en mer pedagogisk förklaring för hur jag kan få tillbaka mitt dokument och allt jag skrivit!!! PANIK!
Citera
2010-05-25, 00:44
Medlem
Någon snälla? Letat igenom alla temporära internetfiler men hittar inte dokumentet någonstans. Varför har inte Word sagt ifrån att jag inte valt någon plats att spara dokumentet på när jag tryckt ctrl-s? Har även sökt på dokument som senast blivit ändrade kring det klockslaget jag sparade dokumentet senast. Hittar ingenting.

Håller seriöst på att få en panikattack, arbetet skulle varit inne för 44 minuter sedan och jag har lagt ner hela dagen på detta.
Citera
2010-05-25, 01:08
Medlem
2Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sifony
Någon snälla? Letat igenom alla temporära internetfiler men hittar inte dokumentet någonstans. Varför har inte Word sagt ifrån att jag inte valt någon plats att spara dokumentet på när jag tryckt ctrl-s? Har även sökt på dokument som senast blivit ändrade kring det klockslaget jag sparade dokumentet senast. Hittar ingenting.

Håller seriöst på att få en panikattack, arbetet skulle varit inne för 44 minuter sedan och jag har lagt ner hela dagen på detta.

Har du testat det hasenfrasen postade?

Dessutom - lägger du en hel dag på att skriva ett word dokument som ska lämnas in och inte sparar det då och då (noggrant och kollar att dokumentet verkligen är sparat), så får man fan skylla sig själv.
Citera
2010-05-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2G
Har du testat det hasenfrasen postade?

Dessutom - lägger du en hel dag på att skriva ett word dokument som ska lämnas in och inte sparar det då och då (noggrant och kollar att dokumentet verkligen är sparat), så får man fan skylla sig själv.

Ja...jag är ju inget datorgeni men kopierade kommandot han skrev men windows hittade inte sökvägen. Eller missupfattade jag det han skrev?

Och ja, såklart det var dumt av mig, men samtidigt förväntade jag mig att Word skulle säga ifrån när jag tryckte ctrl+s om det inte fanns någon plats att spara det på. Snopet att ha tryckt på spara 15 gånger och sen inse att det inte sparats någonstans.
Citera
2010-05-25, 01:55
Medlem
2Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sifony
Ja...jag är ju inget datorgeni men kopierade kommandot han skrev men windows hittade inte sökvägen. Eller missupfattade jag det han skrev?

Och ja, såklart det var dumt av mig, men samtidigt förväntade jag mig att Word skulle säga ifrån när jag tryckte ctrl+s om det inte fanns någon plats att spara det på. Snopet att ha tryckt på spara 15 gånger och sen inse att det inte sparats någonstans.

Så jag förstod ska man skriva in det i CMD. I'm not sure.

Jo, det är synd att det som hänt har hänt.. man får väl ta det som en läxa och lära sig av sina misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in