OK, lite update då... Mest pinsam sådan.
Mystiska ljud uppkom i morse igen, även det efter kollat ett annat avsnitt av "Sarah Connor...". Försvann dock fort igen.
Sen kollade jag på min aktivitetslista och hade 17(!) explorer.exe igång. Va fan tänkte jag, eftersom jag bara hade en sida uppe. Stängde ner den först och sedan stängde av alla dessa .exe program som var igång.
Vissa gick bra men några totalvägrade. IE8 (som jag har nu) startade automatiskt om sidan igen (fast den syns inte...). Alltså har jag minst 3-4 stycken sådana program i bakgrunden vilket gör att datorna går fetslött, och musik spelas lite då och då antar jag.
Men några frågor.
1. Spelas än så länge bara efter jag sett "Sarah Connor". Inte alltid förståss. Tillfällighet??
2. Varför kan jag inte stänga ner explorer.exe i aktivitets fönstret??
3. Det går skitsakta att skriva detta. Responstiden på en nedtryckning är nästan en ½ sek. Irriterande.
Sen vet jag det är fel tråd och länkning förbjuden men tips på hur man kan hitta en bra WinXP på nätet? Helst vill man ha en original sådan men känner ingen som har det. Formatering verkar vara en god ide....
Edit: Så här ser det ut med alla program nedstängda. Alltså inga spel eller Internetsida uppe...
http://www.ladda-upp.com/bilder/18663/aktivitet-konstig