2009-04-16, 23:32
Medlem
elimicmats avatar
Haft lite problem med kära burken nu ett tag, som mina gamla trådar visat, men nu ska det jävlar letas upp ett Windows och sen är det formatering, men tänkte först höra va fan det är som har hänt....

Kollade precis på "Sarah Connor...." sista avsnittet via VLC. Inga problem, men sen stängdes rutan ner som vanligt när programmet var slut, och allt verkade normalt, men sen....

...hör jag först en massa jävla röster i högtalarna, som om två yngre killar satt och hade tramsiga ljud för sig, sen går det över till typiska ljud och röster i en filmtrailer, sen spelas "Kung.fu fighting" låten och sen någon annan okänd låt. Sen blir det tyst en minut cirka och sen kör det igpång igen.

Efter två gånger tystnade det. Allt detta hördes kristallklart i högtalarna. Inga program var igång och i systemen syns inga tecken på något dolt i bakgrunden.

Formatering? JA!!! Men va fan va detta???
Citera
2009-04-16, 23:35
Medlem
Hänt mej och jag förstår inte heller mer än att annat också började strula så jag fick göra en nyinstallation.
Citera
2009-04-16, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Haft lite problem med kära burken nu ett tag, som mina gamla trådar visat, men nu ska det jävlar letas upp ett Windows och sen är det formatering, men tänkte först höra va fan det är som har hänt....

Kollade precis på "Sarah Connor...." sista avsnittet via VLC. Inga problem, men sen stängdes rutan ner som vanligt när programmet var slut, och allt verkade normalt, men sen....

...hör jag först en massa jävla röster i högtalarna, som om två yngre killar satt och hade tramsiga ljud för sig, sen går det över till typiska ljud och röster i en filmtrailer, sen spelas "Kung.fu fighting" låten och sen någon annan okänd låt. Sen blir det tyst en minut cirka och sen kör det igpång igen.

Efter två gånger tystnade det. Allt detta hördes kristallklart i högtalarna. Inga program var igång och i systemen syns inga tecken på något dolt i bakgrunden.

måste ha varit något virus som har legat bakom det, är du helt säker på att det inte har kört något program elr något sånt som inte visas på dator skärmen för det brukar det göra för mig bara komma upp ljud i bakrunden och det är internet som har kommit in på något då som jag inte ser men som jag kan stänga via aktivitetshanteraren och processer
Citera
2009-04-16, 23:40
Bannlyst
Haha, konstigaste jag läst
Citera
2009-04-16, 23:42
Bannlyst
Högtalarna som är kass? Jag fick in radio på ett par från Logitech riktigt jäkla störade.
Citera
2009-04-16, 23:43
Medlem
Om dina högtalarkablar ligger "rätt" så kan de fungera som en radioantenn. Ibland har det hänt att man snappat upp lite rysk radio eller något liknande. Bara att stuva om kablarna lite så löser det sig.
(Om det nu är dettta som är problemet).
Citera
2009-04-16, 23:52
Medlem
Plottis avatar
Läskigt. ^^ skulle bli skraj om det hände mig. x)
Citera
2009-04-16, 23:55
Medlem
Ducimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat

Detta har hänt mig förr, och jag löste det genom att byta ut högtalarna. Ett tips är att inte formatera om datorn än, utan att testa andra högtalare och kolla om problemet kvarstår.
Citera
2009-04-17, 00:00
Medlem
elimicmats avatar
Shit, här stormade svaren in.....

Nja, högtalarna vet jag inte. När jag bodde i Malmö, bodde jag bredvid TV-tornet (typ 300m), och med dom kassa högtalarna jag hade då fick ja in ljud som lät som, tja vråldålig sändning och väldigt tyst och brusigt.

Detta är helt kristallklart ljud, aldrig hänt innan. Sen loopas ju exakt samma uppspelning två gånger, vilket gör det hela ännu skummare.

Kollar just nu "Dollhouse" på VLC och är mer spänd vad som ska hända när det är slut....

Och nä, jag kan inte se att jag har haft något program i bakgrunden. Möjlighet kan ju ändå finnas antar jag, men i så fall är det inget program jag satt igång.....
Citera
2009-04-17, 00:11
Medlem
Chts avatar
haha sjukt.. jag hörde för ett par år sedan ett ryskliknande samtal mellan två herrar ur mina högtalare, som om det var en comradio.. höllt på att skita ner mig av rädsla Använde aldrig den datorn nå mer
Citera
2009-04-17, 10:41
Medlem
elimicmats avatar
OK, lite update då... Mest pinsam sådan.

Mystiska ljud uppkom i morse igen, även det efter kollat ett annat avsnitt av "Sarah Connor...". Försvann dock fort igen.

Sen kollade jag på min aktivitetslista och hade 17(!) explorer.exe igång. Va fan tänkte jag, eftersom jag bara hade en sida uppe. Stängde ner den först och sedan stängde av alla dessa .exe program som var igång.

Vissa gick bra men några totalvägrade. IE8 (som jag har nu) startade automatiskt om sidan igen (fast den syns inte...). Alltså har jag minst 3-4 stycken sådana program i bakgrunden vilket gör att datorna går fetslött, och musik spelas lite då och då antar jag.

Men några frågor.

1. Spelas än så länge bara efter jag sett "Sarah Connor". Inte alltid förståss. Tillfällighet??
2. Varför kan jag inte stänga ner explorer.exe i aktivitets fönstret??
3. Det går skitsakta att skriva detta. Responstiden på en nedtryckning är nästan en ½ sek. Irriterande.

Sen vet jag det är fel tråd och länkning förbjuden men tips på hur man kan hitta en bra WinXP på nätet? Helst vill man ha en original sådan men känner ingen som har det. Formatering verkar vara en god ide....

Edit: Så här ser det ut med alla program nedstängda. Alltså inga spel eller Internetsida uppe...

http://www.ladda-upp.com/bilder/18663/aktivitet-konstig
Senast redigerad av elimicmat 2009-04-17 kl. 10:46.
Citera
2009-04-17, 10:48
Medlem
Happymanwithcats avatar
Har haft samma problem i princip fast tvärtom, ifall jag kollar först en film med högtalare är allt som vanligt, men om jag däremot kollar på en film med hörlurar kommer random låtar ur den ena av sidorna, och ljudet från filmen ur den andra. Detta är rejält läskigt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in