Internetleverantörer börjar att säga ifrån och slutar med att spara uppgifter som APB vill åt. Att detta skulle hända visste såklart APB, som de också visste att folk skulle börja leta efter ett säkert sätt att fildela.
Jag tror att APB med finansiell hjälp från musik och filmbranschen håller på sätta upp en VPN som kommer att fungera som ett fiskenät! Därifrån kan de sedan lätt få tillgång till all info de behöver för att sätta dit oss.
Och då detta inte tvingar APB att begå dataintrång eller brottsprovokation för att skaffa uppgifter är det en säker plan.
"Men det finns ju massor av VPN, de kan omöjligt äga alla!"
Vad jag läst så finns det riktigt stora förhoppningar om Ipredator. Tror nog en större del av alla pirater har planer att testa denna VPN.
"Du vet att det är killarna bakom The Pirate Bay som äger Ipredator va?"
APB har såklart gjort en deal med dom att lägga ner allt som gäller TPB (och kanske en summa pengar med) om de går med på att hålla masken gällande Ipredator. Vad jag vet så är det 3 killar som sköter TPB och en sån liten grupp kan nog mutas/skrämmas ganska lätt.
"Tror ingen skulle lägga ner X antal miljoner för att sedan sätta dit och sedan förlora alla kunder."
Iom att det är inte APB som äger servrarna utan musik och filmbranschen så kommer dom ha en framtida användning iaf, då "internet 2" kommer kräva stora servrar för att censurera internet.
Vad tror ni?