2009-04-16, 18:12
Medlem
Hej,

jag har haft inställt automatisk uppdatering på min lap, men när jag startade datorn idag så efter gårdagens konfigurering av senaste uppdatering avinstallerades min pirat-officeprogram. Jag var tvungen att göra en systemåterställning, därefter inaktiverade jag automatisk uppdatering av windows. Är det någon som vet varför detta hände? Ska jag nu aldrig våga uppdatera mer? Jag hade en massa officefiler på skrivbordet som bara var puts väck efter uppdateringen.

Kan tillägga att jag inte är någon hejare på datorer precis.
Citera
2009-04-16, 18:17
Medlem
Plottis avatar
Vista eller XP?
Citera
2009-04-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Vista eller XP?

Vista
Citera
2009-04-16, 20:10
Medlem
Det låter inte som om det var Windows Update som tog bort office-filerna.. Det låter isåfall väldigt konstigt. Det var inget annat du lekte med också?
Citera
2009-04-16, 20:19
Medlem
Plottis avatar
Det låter väldigt ovanligt. Men har du testat att uppdatera igen? Och se om det försvinner?

Fick du installera något program under uppdateringen?
Citera
2009-04-16, 21:19
Medlem
nä, jag installerade inget annat, och har inga konstigheter på datorn överhuvudtaget. Jag ska kanske uppdatera igen och se om det händer igen.
Citera
2009-04-16, 21:29
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinis62
nä, jag installerade inget annat, och har inga konstigheter på datorn överhuvudtaget. Jag ska kanske uppdatera igen och se om det händer igen.

Gör det och den uppdatera för oss vad som händer. Och om något under uppdateringen kommer upp!
Citera
2009-04-16, 23:35
Medlem
dobbelinas avatar
Stäng av automatisk uppdatering och ändra till att bara bli informerad
när nya uppdateringar kommer.
Välj då inte "Express install" utan det andra alternativet, avancerat tror jag det heter.
Du kan då se och välja själv vilka uppdateringar som ska/kommer att installeras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in