Tjenare! Vet inte riktigt ifall jag har lagt denna i rätt forum nu men får hoppas I alla fall, tänkte höra, hur många är det som har kniv på sig utomhus? Varför har ni det och vad använder ni den till? Självförsvar etc? Någonsin blivit tagen?
Detta hände på 70-talet, min bror 17 år hade flyttat till Hammarkullen och då jag hälsade på han så bestämde vi att gå till korvmojen på torget och jag blev förskräckt när han skulle ha med sej macheten,
iallafall så stora macheten följde med, nere vid korvmojen stod en trevlig kille med glasögon i kön till korvmojen och vakt var ock på torget,helt plötsligt och oproviserat går en kille i kön (han stod 3 pers bakom killen med glasögon) fram till glasögonkillen och nitar han rätt i fejset (dom kände inte varann)
vakten kommer o snackar med dom och sen vill att dom tar varann i hand varvid
stygga killen räcker fram handen men istället för att skaka tass så nitar han ånyo glasögonkillen och hårdare än förut
.Så våldet i samhället fanns förr ock.
Händer att jag har en teleskopsbatong i sockan när jag har större strumpor. Varför? För att om jag blir påhoppad av mer än en så drar jag den, slår på dem utan livshotande skador(då jag inte siktar mot huvudet)
Har man kniv/vapen på sig när man ska gå ut är man bara paranoid eller har folk ute efter sig.
För att svara på frågan, nej jag känner inget behov av att bära kniv och ser bara nackdelar med att göra det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!