2009-04-16, 14:20
Bannlyst
Tjenare! Vet inte riktigt ifall jag har lagt denna i rätt forum nu men får hoppas I alla fall, tänkte höra, hur många är det som har kniv på sig utomhus? Varför har ni det och vad använder ni den till? Självförsvar etc? Någonsin blivit tagen?
Citera
2009-04-16, 14:22
Medlem
Grindbusters avatar
nej.
Citera
2009-04-16, 14:33
Medlem
Chillfires avatar
Har en fällkniv i jackfickan ofta, dock är den helt förstörd eftersom jag använder den som skruvmejsel, sax osv.

Knivar för självförsvar är inte bra, blir så jävla kladdigt om du nu måste använda den
Citera
2009-04-16, 14:34
Medlem
supermassives avatar
Nej, jag brukar inte ha en kniv på mig när jag går ut.
Citera
2009-04-16, 14:34
Medlem
Cotillions avatar
Nix jag brukar inte ha på mig en kniv.
Under 10 månader gick jag dock runt med en laddad automatkarbin nästan jämnt.
Citera
2009-04-16, 14:37
Medlem
Bonko86s avatar
Nope

Inte kniv och inget annat för den delen heller. Knogjärn skulle isåfall vara att föredra, lättare att "kontrollera" så att säga.

Annars att knyta näven runt en vanlig BIC-tändare gör att näven blir rejält hårdare

EDIT: För att inte folk ska misstolka så har jag varken kniv ELLER knogjärn, jämförde bara att knogjärn skulle vara praktiskt lättare.
Senast redigerad av Bonko86 2009-04-16 kl. 15:04.
Citera
2009-04-16, 14:40
Medlem
machete

Detta hände på 70-talet, min bror 17 år hade flyttat till Hammarkullen och då jag hälsade på han så bestämde vi att gå till korvmojen på torget och jag blev förskräckt när han skulle ha med sej macheten,
iallafall så stora macheten följde med, nere vid korvmojen stod en trevlig kille med glasögon i kön till korvmojen och vakt var ock på torget,helt plötsligt och oproviserat går en kille i kön (han stod 3 pers bakom killen med glasögon) fram till glasögonkillen och nitar han rätt i fejset (dom kände inte varann)
vakten kommer o snackar med dom och sen vill att dom tar varann i hand varvid
stygga killen räcker fram handen men istället för att skaka tass så nitar han ånyo glasögonkillen och hårdare än förut
.Så våldet i samhället fanns förr ock.
Citera
2009-04-16, 14:53
Medlem
Nej jag har inte kniv på mig när jag går ut....
Citera
2009-04-16, 15:00
Medlem
waijzans avatar
Nej, ser ingen anledning till att ha det.
Citera
2009-04-16, 16:29
Medlem
Händer att jag har en teleskopsbatong i sockan när jag har större strumpor. Varför? För att om jag blir påhoppad av mer än en så drar jag den, slår på dem utan livshotande skador(då jag inte siktar mot huvudet)
Citera
2009-04-16, 16:32
Medlem
Har man kniv/vapen på sig när man ska gå ut är man bara paranoid eller har folk ute efter sig.
För att svara på frågan, nej jag känner inget behov av att bära kniv och ser bara nackdelar med att göra det.
Citera
2009-04-16, 17:16
Medlem
Axells avatar
Är det inte nästan bara invandrare som har knivar på sig när de går ut?
Jag har i vart fall inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in