• 1
  • 2
2009-04-16, 14:19
Medlem
Har liten fråga om detta

En tjej sa en gång till mig Fula tjejer får snygga killar/fula killar får snygga tjejer
men vad grundar hon det på?

Ja ser ute mycket själv kvinnor som ser riktigt bra ut och ja kan känna själv en lite nervös stämning i detta att göra bort sig.
inget ja vill iallafall.Sen ser man killar som inte ser så bra ut få dom här tjejerna på fall ganska lätt.....pengar,charm medmera spelar väl in i detta också.
sen märker mycket också vanlig enkel grabb han kan se bra o.s.v men har går inte fram och ta för sig till slut kanske han släppar hem en skata detta händer ju hela tiden också ute...men vad beror detta på?

vill gärna ha ett svar
min teori är att kvinnor föraktar allt som har med svaghet blyghet o.s.v
oftast älskar kvinnor och trycka ner män som är svaga.....

ja kan gå til mig själv ja haft sex med många kvinnor men ja har inte tänt på dom flesta (nätet kvinnor mest)
ja vet om ja säger rätta sakerna kläd medmera så kan vem som helst få vackra kvinnor i säng oavsett hur du ser ut.

dom man verkligen tänder på blir man oftast blyg osäker medmera man är rädd att göra bort sig....och det antagligen märker dom...
därför kanske det heller inte blir nått utan mer ett förakt och vill att personen ska gå..

är det nått förakt mot svaghet?

ja vet att människor som ser väldigt bra ut brukar ofta se ner på människor som inte ser bra ut...
sen också att många som ser bra ut får höra av fula människor saker ocht ting...avundsjukan kallas det....

felet är fula människor ser upp och har respekt för människor som är snygga och vet om det...
sen finns det snygga människor (killar,tjejer) som är den blyga typen allså schyssta människor.....deras svaghet syns som människa och lejonet anfaller...

vad beror detta på ? finns det tips?

ja tror ju på förakt kvinnor och män har för svaga människor...den teorin säger nog mycket.....

och dom som är fula har ju inget och förlora dom bara kör....dom bryr sig inte om dom får nobben på krogen eller ej.

kan ju också bero på dom som ser bra ut har byggt hela sitt liv till det...och ser dom nån som ser bra ut där ute så har dom mycket och förlora
dom blir knäsvaga och kanske tänker nu gäller det.....
och allt blir pannkaka.

En sak till är att alla bryr sig inte om utseende
men ja tror många väljer helt fel på grund dom inte tror dom kan få bättre och då blir det pannkaka och mycket bränd pannkaka på köpet
sen får man slänga den.

Nån annan kanske som kan svara på detta
Citera
2009-04-16, 14:25
Medlem
Nokias avatar
Lär inte dröja länge innan någon rekommenderar dig att läsa The Game. Efter det får du vilken tjej du vill, enligt många.

Som så många gånger förr har väl detta ältats, och det brukar väl sluta i att vi kommer fram att vi attraheras av olika saker. Vissa "snygga" tjejer, kanske går igång på charm och intellekt och har inte utseendet som prioritet. Där skulle du kunna ha en möjlig ful kille snygg tjej-parning. Men detta är ju så sjukt individuellt att det knappt är värt att diskutera.

Angående tips så tror jag inte på mer än att du ska vara dig själv, verka intresserad av tjejen, samt vara glad och trevlig. Då kommer du nog långt.
Citera
2009-04-16, 14:29
Medlem
jag kan tänka mig att vissa tjejer väljer "fula" killar för att ligga i ett överläge och slippa vara avundsjuka så ofta.
Citera
2009-04-16, 14:30
Medlem
Artygs avatar
Jag orkade inte läsa all text.
Men för mig är det så att jag sänker mina "krav" om tjejen i fråga besitter andra egenskaper som för mig är åtråvärda.
Dessa egenskaper kan vara allt från fysiska till personliga.
Citera
2009-04-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieisotope
jag kan tänka mig att vissa tjejer väljer "fula" killar för att ligga i ett överläge och slippa vara avundsjuka så ofta.

Jo det är möjligt men man kan inte hjälpa hur man ser ut
ja menar det finns också säkert många tjejer och killar som ser bra ut
och går hem med nån dom inte tänder på.
Men dom kanske gör det för dom inte tror dom kan få nån annan
då blir ångest och nedstämdhet efteråt men framför allt man förnedrar sig själv som människa
det problemet skulle man vilja lösa när innan man hamnar i den situationen.
Citera
2009-04-16, 14:35
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieisotope

En "fulare" kille/tjej kan också vara dominant. Att vara i överläge i ett förhållande handlar om mental styrka och personlighet som må påverkas av det yttre men dock finns många personer i överläge som är fula som stryk.
Citera
2009-04-16, 14:39
Medlem
Snygga killar får inte fula tjejer, de får i regel snygga tjejer. Vet de om att de ser bra ut så kommer de i regel satsa på någon som ser bra ut också.
Sällan man ser en snygg kille som inte är inom 2poäng på en tiogradig skala från honom själv.

Snygga tjejer får killar, snygga som fula. Tjejer är i regel mindre utessendefixerade än killar. De tänder i högre grad på andra egenskaper än enbart utseendet och även en ful kille har därför goda chanser. De flesta fula är dock medvetna om det och har motsvarande självförtroende när det kommer till tjejer/killar. Därför satsar de i regel på någon på sin egen nivå så de flesta fula får fula oavsett kön.
Citera
2009-04-16, 14:43
Medlem
Alladins avatar
Bara snack, tjejen du hörde det från hade fel. Det finns alla möjliga konstellationer...
Citera
2009-04-16, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealjo
Snygga killar får inte fula tjejer, de får i regel snygga tjejer. Vet de om att de ser bra ut så kommer de i regel satsa på någon som ser bra ut också.
Sällan man ser en snygg kille som inte är inom 2poäng på en tiogradig skala från honom själv.

Snygga tjejer får killar, snygga som fula. Tjejer är i regel mindre utessendefixerade än killar. De tänder i högre grad på andra egenskaper än enbart utseendet och även en ful kille har därför goda chanser. De flesta fula är dock medvetna om det och har motsvarande självförtroende när det kommer till tjejer/killar. Därför satsar de i regel på någon på sin egen nivå så de flesta fula får fula oavsett kön.

Njeee...kan ja nog inte hålla med om riktigt..
ja menar utseende är ju nått som är från individ till individ vad man tycker är snyggt och inte.....
ja är själv är ganska allätare ja menar hudfärg,åldern,o.s.v spelar ingen roll
där i mot kanske mer hur kroppen är bygd t.e.x ja menar vissa tycker A-jolie ser väldigt bra ut men ja väljer hellre än kvinna med former och snygga jeans på.
Sen det första du skrev ja själv sett killar som ser bra skulle kunna få kanske vilken tjej som helst eller i allafall borde få men älskar man heller inte sig själv spelar det ingen roll hur du ser ut heller...då kanske dom tar en skata ändå för dom snygga tjejerna är med andra karlar (sen går en tjej fram till en kille som står själv i ett hörn?)

Men det intressanta är lyssna nu.....HEHE
en vanlig typ av kvinna där ute kan också vara så här
att dom tror att killen tror om sig själv att han ser bra ut och skulle kunna få vem han vill till slut tänker massa tjejer så om honom då kanske han står kvar i hörnet hela kvällen utan någon..kommer fram eller ser honom
men vi säger han ser bra ut men kanske är lite blyg eller svårt slappna av..
då hjälper det inte om han ser bra ut eller inte..

sen tjejer som står själva som ser bra ut och lite blyga kan råka ut för detta med men inte lika ofta tror ja.

Sug på det godiset
har du nått svar på detta
Citera
2009-04-16, 16:57
Medlem
Svaga, fula, dumma, korta.

Seriöst, sluta cykla runt med en massa teorier.
Man trivs med vissa, andra inte, det beror i regel oftast på hur personerna i fråga förstår varandra mentalt, om man förstår varandra lika mycket uppstår det en attraktion, då känner man sig trygg rent spirituelt, man känner att man hittat en plats för sina tankar o känslor att få utspel.

Man kan inte sitta o läsa böcker i internetsidor o sedan gå ut o hitta kärlek, vilket trams.
Visst kanske man kan landa en tjej genom charm o massa wits, men det påverkar inte hur kemin funkar mellan personerna senare, finns kemin där så behöver man inte era bokkonster, det kommer lysa igenom iaf.
Citera
2009-11-04, 22:04
Medlem
Fula försöker mer osv:P
Citera
2009-12-16, 17:33
Medlem
Det är vanligt att killar som var snygga i unga år väljer fula tjejer på ålderns höst. antagligen har de lekt av sig med de snygga tjejerna i unga år och väljer sedan fula, tjocka tjejer när de vill stadga sig. Det kan iofs bero på flera saker. till exempel att det är lättare att behålla fula tjejer, som ingen annan vill ha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in