2010-05-22, 13:52
Medlem
TorkelGregows avatar
Undrar hur Fogelström resonerar och vilka belägg hon har för det hon uttalar sig om? Hon vet uppenbarligen inte mycket..
Citera
2010-05-22, 22:59
Medlem
Jeremiadlantents avatar
Om jag skulle välja något ställd att bo i Gävle skulle det inte vara: sätra, nordost, öster, bakre brynäs eller andersbergs centrum. Söder däremot eller centrum finns det till och med goda möjligheter att få något. Villastan är förstås att föredra men då finns det bara villor och bostadsrätter, helt klart krypavstånd dock i stans bättre områden!
Citera
2010-05-23, 01:50
Medlem
Marxamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiadlantent
Om jag skulle välja något ställd att bo i Gävle skulle det inte vara: sätra, nordost, öster, bakre brynäs eller andersbergs centrum. Söder däremot eller centrum finns det till och med goda möjligheter att få något. Villastan är förstås att föredra men då finns det bara villor och bostadsrätter, helt klart krypavstånd dock i stans bättre områden!
Vad är problemet med Öster? Centralt och rätt fint, svårt att få lägenhet där numera iochförsig, men annars?
Citera
2010-05-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marxama
Vad är problemet med Öster? Centralt och rätt fint, svårt att få lägenhet där numera iochförsig, men annars?

Det känns rätt långt bort? Bor på söder och har knappt varit där. Långt till skolan också.
Citera
2010-05-24, 16:26
Medlem
Jeremiadlantents avatar
Öster är öster, kommer alltid vara öster. Om du räknar Alderholmen till öster (det gör inte jag) är det ett undantag! Att påstå att õster är bra stämmer inte, kanske att brottstatistiken gått ner lite de senaste åren, stället kryllar ändå av nazister och annat löst folk..
Citera
2010-11-26, 14:32
Medlem
Tjena, tänkte låna denna tråd.

Har sökt in till ekonomprogrammet vid Högskolan i Gävle. (Ska läsa distant). Någon som har nån input angående denna linje och framförallt val av skola?

Sedan undrar jag också, vet ni om detta är möjligt?
Läsa nästan hela prog. eller hela prog i Gävle och sedan söka in till LU och ta ut examnen där? Eller måste man läsa exakt de kurser som ekonomerna vid LU läser för att få ut en examen där?
Citera
2010-11-26, 17:06
Medlem
SugarTrumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cookie88
Tjena, tänkte låna denna tråd.

Har sökt in till ekonomprogrammet vid Högskolan i Gävle. (Ska läsa distant). Någon som har nån input angående denna linje och framförallt val av skola?

Sedan undrar jag också, vet ni om detta är möjligt?
Läsa nästan hela prog. eller hela prog i Gävle och sedan söka in till LU och ta ut examnen där? Eller måste man läsa exakt de kurser som ekonomerna vid LU läser för att få ut en examen där?

Vad gäller examen så är det som så att du får ut examen från det Universitet/Högskola där du skriver ditt examensarbete. Hurvida chanserna att bli antagen är låter jag bli osagt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in