Citat:
Ursprungligen postat av GodisPrinsen
Den bästa skolan för den utbildningen?
Inte en chans. Kolla bara intagningspoängen, den sämsta som kom in hade 0.1 på HP, hur man nu lyckas med det.
Jämfört med:
Borås: 1.0
Malmö: 0.8
Okej inga direkta 2.0, men i Gävle kommer alla som skrivit ett högskoleprov in.
I Borås är det mycket hemtentor men bra kvalitet.
I Malmö lånar de in en del föreläsare från Lunds Universitet, i tex fastighetsrätt. Vilket höjer kvalitén ytterligare.
I Gävle finns det bara ett treårigt mäklarprogram (180p) men man behöver bara läsa två år (120) för att få licens.
Det är ingen av firmorna som bryr sig om du har lite exta lull lull kompetens när du går ut.
Så jag tycker det verkar onödigt att läsa ett år extra för en Fil. Kand. när man har planerat att mäkla.
Inte en chans. Kolla bara intagningspoängen, den sämsta som kom in hade 0.1 på HP, hur man nu lyckas med det.
Jämfört med:
Borås: 1.0
Malmö: 0.8
Okej inga direkta 2.0, men i Gävle kommer alla som skrivit ett högskoleprov in.
I Borås är det mycket hemtentor men bra kvalitet.
I Malmö lånar de in en del föreläsare från Lunds Universitet, i tex fastighetsrätt. Vilket höjer kvalitén ytterligare.
I Gävle finns det bara ett treårigt mäklarprogram (180p) men man behöver bara läsa två år (120) för att få licens.
Det är ingen av firmorna som bryr sig om du har lite exta lull lull kompetens när du går ut.
Så jag tycker det verkar onödigt att läsa ett år extra för en Fil. Kand. när man har planerat att mäkla.
Tja. Ett tag sen nu. Ett år sen. Men jag började utbildningen i Gävle och kan säga att Gävle och Malmö är överlägsna. Pratade för en vecka sen med Fogelström som är rekryteringschef på svensk fastighetsförmedlning och hon sa att skolor som Borås och Luleå är rena skämten i jämförelse med Gävle och Malmö.
Anledningen till att Borås antagligen är svårare att komma in på (högre betygssnitt och hp poäng), är för att Borås utbildning är 2årig och du behöver inte ha Matematik C. I Gävle måste du ha matte c, dessutom kan man som du redan vet läsa 3år och få Fil.kand i företagsekonomi.
. Trött skola, men juridiken är som sagt mycket bra