2009-04-16, 10:56
Medlem
didde719s avatar
Till problemet. Bestämde mig för att fixa upp ibland sladd trasslet bakom datorn, och nu när det äntligen är ordning så får jag problem med internet, fast bara i XP.

Allt verkar bra, får upp att jag är ansluten till mitt nätverk men kan inte använda det! Jag förstår inte var felet ligger då jag i stort sett bara har dragit ut modemen och sen kopplat in dem likadant igen, men nu fungerar inte anslutningen. (Har gjort det förut utan krångel)

Men när jag loggar in på min Windows 7 partition så får jag internet, dock så ansluter jag nu till "NETWORK 2" istället för bara "NETWORK" som jag anslöt till. Så tydligen har det ju blivit något skumt när man ska ansluta genom XP. (Har en stationär, och en bärbar som kör XP) Någon som har en lösning?
Citera
2009-04-16, 13:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter mer som din kringutrustning, te.x modemet / routern som orsakar denna konflikt.

Har du försökt att reparera anslutningen?
Citera
2009-04-16, 18:34
Medlem
didde719s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter mer som din kringutrustning, te.x modemet / routern som orsakar denna konflikt.

Har du försökt att reparera anslutningen?
Ja jag har försökt att reparera, även försökt med "ipconfig/release - net start 'DHCP Client' " o.s.v. utan resultat. Kan heller inte logga in på routern genom routerlogin.com under Windows 7 men det går däremot bra på de två XP maskinerna. Jag såg där att det står att den ska hämta IP-adress och DNS-server automatisk från ISP:n men i de rutorna så står det 0. Kan det ha något med det att göra tro? Har för mig att det har stått något där förut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in