2009-04-16, 07:56
Medlem
Kopparberg87s avatar
Blir mitt första inlägg nu och får be om ursäkt över eventuella fel.
Jag har nu levt ett vilt liv och har haft mycket kul med diverse olika droger och ska nu lägga ner detta helt då man ska bli farsa i sommar. En tanke slog mig om att göra ett paket med gott och blandat som jag sedan ska öppna om cirka 20 år, då barnet är vuxet och man kan börja inleda en kraftig 40 års kris

Sökte lite på förvaring om blandannat cannabis med fann då mest om korttids förvaring, så antar att det är rätt kört på den biten, men droger som LSD,tjack och 2cb borde väll klara sig någorlunda? Eller tappar dom mycket effekt då? Såg även på tv för ett tag sedan då en killes barn hade hittat hans gamla påse grönt på vinden som han hade förvarat sen sin skoltid, och det skulle uppskattas som 15 år, visserligen är ju tv alltid tv och det är ju föga troligt att det är särskilt trevligt att hitta en 15 år gammal påse grönt, och även om det skulle ha klarat sig så borde det ju brinna fort som fan när det är jävligt torkat?

Så för att sammanfatta min fråga, vilka droger kan vara möjligt att förvara under en sån lång tid? Och finns det tips på hur man får dom att hålla kvaliteten någorlunda? Drogerna jag vill förvara är: LSD,Tjack,Ecstacy,2CB,Benzo,grönt,brunt och svamp.
Tack på förhand/ Kopparberg
Citera
2009-04-16, 11:21
Medlem
cannaBes avatar
Haha jag har varit inne på exakt samma idé! Jag har faktiskt ingen aning om hur man SKA göra men jag tänkte vakuumförpacka allt och gräva ner djupt någonstans. Frysen är ju ett väldigt bra ställe men det är ju inte aktuellt direkt.
Citera
2009-04-16, 11:24
Medlem
LeTTens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparberg87
Blir mitt första inlägg nu och får be om ursäkt över eventuella fel.
Jag har nu levt ett vilt liv och har haft mycket kul med diverse olika droger och ska nu lägga ner detta helt då man ska bli farsa i sommar. En tanke slog mig om att göra ett paket med gott och blandat som jag sedan ska öppna om cirka 20 år, då barnet är vuxet och man kan börja inleda en kraftig 40 års kris

Sökte lite på förvaring om blandannat cannabis med fann då mest om korttids förvaring, så antar att det är rätt kört på den biten, men droger som LSD,tjack och 2cb borde väll klara sig någorlunda? Eller tappar dom mycket effekt då? Såg även på tv för ett tag sedan då en killes barn hade hittat hans gamla påse grönt på vinden som han hade förvarat sen sin skoltid, och det skulle uppskattas som 15 år, visserligen är ju tv alltid tv och det är ju föga troligt att det är särskilt trevligt att hitta en 15 år gammal påse grönt, och även om det skulle ha klarat sig så borde det ju brinna fort som fan när det är jävligt torkat?

Så för att sammanfatta min fråga, vilka droger kan vara möjligt att förvara under en sån lång tid? Och finns det tips på hur man får dom att hålla kvaliteten någorlunda? Drogerna jag vill förvara är: LSD,Tjack,Ecstacy,2CB,Benzo,grönt,brunt och svamp.
Tack på förhand/ Kopparberg

Alla ovanstående borde fungera fint att frysa ner, svampen är nog den bit jag personligen skulle avråda dig från att spara så lång tid. Skulle du äta kantareller lagrade i 20 år?

Som sagt, så vitt jag förstår det hela så måste du nog definitivt frysa ner varorna om du ska spara dem i ca 20 år. Fast det är iofs jävligt ambitiöst.
Citera
2009-04-16, 11:31
Medlem
vakuumpackning och in i frysen låter bäst
Citera
2009-04-16, 12:26
Medlem
junkiebusinesss avatar
Svalt och mörkt, är ju dom magiska orden.
Citera
2009-04-16, 12:47
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkiebusiness
Svalt och mörkt, är ju dom magiska orden.

Alltid tre ord vet du väl. Du glömde torrt.

När det gäller MDMA så är ju det en drog som t o m Dr Alban anser är stabil.

Jag tror faktiskt att Anton Köllisch originalbatch från 1912 fortfarande skulle fungera fint.
Citera
2009-04-16, 15:36
Medlem
Kopparberg87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Haha jag har varit inne på exakt samma idé! Jag har faktiskt ingen aning om hur man SKA göra men jag tänkte vakuumförpacka allt och gräva ner djupt någonstans. Frysen är ju ett väldigt bra ställe men det är ju inte aktuellt direkt.

Ja frysen låter ju bäst, men då måste man ju också verkligen se till så att inte ungarna är där och gräver :P

Tänkte på att allt det kemiska borde klara sig enbart i ett vakuumförpackat paket gömt uppe i en låda på vinden, eller bör det också åka in i frysen?

Citat:
Ursprungligen postat av LeTTen
Alla ovanstående borde fungera fint att frysa ner, svampen är nog den bit jag personligen skulle avråda dig från att spara så lång tid. Skulle du äta kantareller lagrade i 20 år?

Som sagt, så vitt jag förstår det hela så måste du nog definitivt frysa ner varorna om du ska spara dem i ca 20 år. Fast det är iofs jävligt ambitiöst.

Nej det skulle jag verkligen inte, men sen äter jag ingen svamp, förutom om den ger hallucinationer

Jo det blir ju jävligt ambitiöst, ha de vart bättre att bara kunna lägga det på vinden och glömma det där i 20 år :P..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in