2009-04-15, 18:45
Medlem
Strattera (Atomoxetin) som är de aktiva ämnet,
får man något som helst rus av de?
har kollat runt lite och har inte hittat ett bra svar någonstans..
så nu vänder jag mig till folket här på flashback, Funkar Strattera? ja eller nej?
Citera
2009-04-16, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toook
Strattera (Atomoxetin) som är de aktiva ämnet,
får man något som helst rus av de?
har kollat runt lite och har inte hittat ett bra svar någonstans..
så nu vänder jag mig till folket här på flashback, Funkar Strattera? ja eller nej?

får metamina utksrivet mot ADD, strattera är ju inte ens narkotika
sikta på ritalin eller concerta eller metamina
Citera
2009-05-17, 14:11
Stratteramög

Dessutom kan man bara trippa på det om man inte behöver det - om man har ADHD eller så som jag så är det bara en normalmedicin - håller nivåerna. Omöjligt att trippa på. Problemet med det är också att biverkningarna är hysteriska, långa och oundvikliga. Illmaående, trötthet, vidrig huvudvärk, hela den skiten, så är det när man går på den i alla fall... Ritalin suger också gammal getsnopp. Sist jag åt den fick jag psykos. Nej tack. men det är ju olika, naturligtvis.
Citera
2009-06-12, 00:45
Medlem
Paroxyzms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akatsuki_Obito^
får metamina utksrivet mot ADD, strattera är ju inte ens narkotika
sikta på ritalin eller concerta eller metamina

OT: Hur kom du över Metamina, fick du gå igenom en lååång löjlig process och testa allt annat krafs först eller bedömdes du ha tillräckligt med behov av det från början?
Citera
2009-06-12, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paroxyzm
OT: Hur kom du över Metamina, fick du gå igenom en lååång löjlig process och testa allt annat krafs först eller bedömdes du ha tillräckligt med behov av det från början?

jopp, ADD utredningen gick snabbt.
visade tydliga symtomer och den s.k kö tiden för min del varade i 1 vecka
om ens det men efter 1 månad klappat och klart sedan har jag klonazepam 2mg från morgonen och imovane till natten och en missbruks stämpel
i journalen innan allt detta blev utskrivet.
visst är det frestande att vilja lyxa till det när man har 100st burkar klonazepam hemma samt imovane
och metamina burkar men disciplinen är hård
edit: hon som är chefs överläkaren för umeås psykiatri sökte licens för metamina.
Citera
2009-06-12, 07:11
Medlem
SoftZolofts avatar
En tjej i min klass har narkolepsi och får rent amfetamin utskrivet! Ska fan fråga henne om hon vill byta några mot lite flödder.
Citera
2009-06-12, 13:20
Medlem
Paroxyzms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akatsuki_Obito^
jopp, ADD utredningen gick snabbt.
visade tydliga symtomer och den s.k kö tiden för min del varade i 1 vecka
om ens det men efter 1 månad klappat och klart sedan har jag klonazepam 2mg från morgonen och imovane till natten och en missbruks stämpel
i journalen innan allt detta blev utskrivet.
visst är det frestande att vilja lyxa till det när man har 100st burkar klonazepam hemma samt imovane
och metamina burkar men disciplinen är hård
edit: hon som är chefs överläkaren för umeås psykiatri sökte licens för metamina.

Shit. Jag har EN incident med en tramkramp i mina papper (det är tre år sedan nu) och därför så får jag inte ens concerta, även fast allt som krävs är att man varit fri i minst tre månader. Men då har jag ju oturen att bo där jag bor så jag måste bråka med Malmfältens Psykiatri som är en jävla samling lallare. Jag måste flytta till Umeå hör jag...Här så tar det flera månader för dem att fatta att man behöver medicinering öht, och då har jag redan min diagnos sedan 2½ år tillbaka...
Citera
2009-06-12, 13:39
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoftZoloft
En tjej i min klass har narkolepsi och får rent amfetamin utskrivet! Ska fan fråga henne om hon vill byta några mot lite flödder.

Dagens irl-garv , hur tänker du nu?
Citera
2009-10-19, 19:21
Medlem
Peddojannes avatar
Jo visst får man det, det är ju egentligen en hallucinogen (doser större än 300 mg). Verkar vara individuellt hur mycket hallisar man får, samt riskerar man ju kramanfall, de har gjort bevakade tester med 1400 mg strattera så det är ju onekligen svårt att ta en överdos.

När jag tog 400 mg fick jag tunnelsyn, små hallucinationer som gropar i taket, allmänt skön känsla i kroppen, bara en tankekedja åt gången. Man skulle kunna säga att de var lite bittersweet.
Citera
2009-10-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peddojanne
Jo visst får man det, det är ju egentligen en hallucinogen (doser större än 300 mg). Verkar vara individuellt hur mycket hallisar man får, samt riskerar man ju kramanfall, de har gjort bevakade tester med 1400 mg strattera så det är ju onekligen svårt att ta en överdos.

När jag tog 400 mg fick jag tunnelsyn, små hallucinationer som gropar i taket, allmänt skön känsla i kroppen, bara en tankekedja åt gången. Man skulle kunna säga att de var lite bittersweet.
Tunnelsyn fick jag av majja, allmäns skönt och en tankekedja i taget gällde också tror dock inte det riktigt kan övergå till riktiga hallycinationer men jag och en polare var fast bestämda om att det låg en bil puttrandes ca 50m bakom oss med avstängda lysen. Vet faktiskt inte om det var en bil där eller inte.
Citera
2009-10-19, 21:02
Medlem
Peddojannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tukotih
Tunnelsyn fick jag av majja, allmäns skönt och en tankekedja i taget gällde också tror dock inte det riktigt kan övergå till riktiga hallycinationer men jag och en polare var fast bestämda om att det låg en bil puttrandes ca 50m bakom oss med avstängda lysen. Vet faktiskt inte om det var en bil där eller inte.

Grattis, du har rökt en gång.

Eller så missuppfattade jag och du och din polare var på strattera när det hände? För majja och strattera kan man inte ens jämföra kemiskt eller rusmässigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in