2009-04-15, 18:11
Medlem
tjooppens avatar
Jag har precis petat in ett uppgraderingspaket i datorn och har lite problem med uppstarten av Windows. Har tänkt att formatera om hårddiskarna men eftersom de gamla grejerna pajade ihop innan jag han kopiera det jag vill ha kvar så vill jag inte göra fomatera förrns jag hunnit kopiera.

Problemet är nu att jag kommer bara så långt i uppstarten att jag ser vindowsfönstret och "tänkremsan" nedanför, sen startar datorn om sig. Har testat i felsäkert läge och hela köret men vet inte vad jag ska göra. Har testat reparera mitt operativsystem men det verkar inte heller vilja funka för mig.

Någon som har några bra tipps på vad jag ska göra?
Citera
2009-04-15, 18:15
Medlem
tjooppens avatar
glömde en sak... kan jag ta hårddisken och pilla i den i polarens dator och sen föra över grejerna eller måste man hålla på göra tokmycket inställningar i hans dator då?
Citera
2009-04-15, 18:21
Bannlyst
Att den inte startar beror just på att det är ny hårdvara, windows är lite känsligt för sånt på befintlig installation, det brukar att gå byta det mesta..utom moderkort.

Disken kan du kasta in som slavdisk i nästan vilken burk som helst och hämta filerna, annars gör du en ominstallation utan att formatera disken, då skrivs bara systemfilerna över och allt annat finns kvar på disken.
Citera
2009-04-15, 18:37
Medlem
tjooppens avatar
hitta ingen hårddisk

provade installera xp men han hitta ingen disk. vad har jag gjort för fel? kan jag ha satt diskarna i fel SATA uttag?
Senast redigerad av tjooppen 2009-04-15 kl. 18:46.
Citera
2009-04-15, 18:48
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjooppen
glömde en sak... kan jag ta hårddisken och pilla i den i polarens dator och sen föra över grejerna eller måste man hålla på göra tokmycket inställningar i hans dator då?

japp funkar utmärkt.

Moderkort går att byta ibland, men ställer ofta till problem. Ett tips till framtiden, avinstallera drivrutiner innan du byter moderkort så brukar det gå lite bättre iaf
Citera
2009-04-15, 18:52
Medlem
tjooppens avatar
aha ska tänka på det nästa gång... men nu verkar jag iaf vara på god väg mot en fungerande dator. ändrade lite i BIOS så hittade han diskarna =) så nu är det bara hoppas att allt går vägen
Citera
2009-04-15, 18:54
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjooppen
aha ska tänka på det nästa gång... men nu verkar jag iaf vara på god väg mot en fungerande dator. ändrade lite i BIOS så hittade han diskarna =) så nu är det bara hoppas att allt går vägen

Tog ett tag att själv lära sig det innan man bytte moderkort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in