Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-15, 15:57
Medlem
blackices avatar
Har precis kört en rebuild av mitt raid 1 system, allt gick bra tills jag stängde av datorn efter jag trodde att rebuilden var avslutad (eftersom jag kunde använda datorn som vanligt). Så varje gång jag nu startar datorn är den extremt slö och tar minst fem gåger så långt tid på sig att starta program jämfört med innan .

När "intel Matrix Storage Manager option ROM user interface" dyker upp har raid 1 fortfarande statusen rebuild. Betyder detta att rebuild inte är avslutad? Överför den i så fall data från den ena disken till den andra samtidigt som jag använder datorn? Eller måste jag göra något specielt i Bios för att avsluta rebuilden?

Skulle verkligen uppskatta hjälp.
Citera
2009-04-15, 17:53
Medlem
I utilityn står det om den rebuildar, och hur många %. Men det låter som om det är precis det som är problemet. Det tar tid att rebuilda. Låt datorn stå på några timmar.

Hur stora är diskarna?
Citera
2009-04-15, 19:15
Medlem
blackices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyberZone
I utilityn står det om den rebuildar, och hur många %. Men det låter som om det är precis det som är problemet. Det tar tid att rebuilda. Låt datorn stå på några timmar.

Hur stora är diskarna?

problemet är nu fixat lät datorn vara på i två timmar allt fungerar somdet ska nu, thx för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in