Har ett stort problem som inte ens HP-supporten kunde hjälpa mig med.
Igår fick jag ett virus vilket idag ledde till att jag behövde installera om OS eftersom data execution prevention hindrade mig från att logga in. Detta gjorde jag med en backupskiva jag skapade själv samma dag jag köpte datorn. Samtidigt valde jag att, enl instruktioner på skärmen göra en backup av de filer jag har på datorn.
När jag sedan installerat om allt så finns en del filer (de från andra användare på datorn) kvar men mina filer är borta. Samtidigt kollade jag hur mkt data som fanns kvar på HD, till min förvåning så fann jag att HD var sprängfylld med data (ungefär som den varit innan) Men i den backup-mapp som skapats fanns inte mina filer. Jag gjorde manuella sökningar efter specifika filer men de hittades inte i hela datorn. När jag sen gör en virussökning så ser man ju vilka filer som genomsöks i realtid samt var dessa ligger....och likt förbannat så ser jag filnamen på alla mina dokumentsfiler som ska ligga i backupmappen. Men när jag försöker komma in i den mappen så står det: C:\My Backup -datum- är inte tillgänglig, åtkomst nekad. (jag är admin så det är inget sånt)
Så problemet är att filerna finns, men jag kommer inte åt dem! Vore mycket tacksam för hjälp med detta! Finns det nån chans att få tag i filerna eller är det bara att formatera allting??
Tack på förhand!