2009-05-09, 18:43
Bannlyst
Varför skulle man eftersträva att bli accepterad som svensk?
Citera
2009-05-09, 19:21
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Varför skulle man eftersträva att bli accepterad som svensk?

Tja orsaken är att om du besitter ett svensk pass så vore det ganska bra både för dig och andra och om du inte vill intregreras i ett välfungerande samhälle i väst vad gör du då här ? Bara bidrag kan det inte vara ( Faktiskt väldigt enkelt den människa som inte vill vara en del av gemenskapen han lever i är dömd till ensamhet och undergång .........Läs Darwin så förstår du :
Citera
2009-05-09, 23:59
Medlem
Till TS:

Känner du dig svensk? Firar du midsommar med sill och nubbe?

Om Sverige skulle hamna i krig, skulle du ta upp vapen?

Hàller du pá Sverige i VM/OS osv...

Om "ja" pá samtliga frágor tycker jag att du är att betraktas som svensk. Annars nej.
Citera
2009-05-10, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Tja orsaken är att om du besitter ett svensk pass så vore det ganska bra både för dig och andra och om du inte vill intregreras i ett välfungerande samhälle i väst vad gör du då här ? Bara bidrag kan det inte vara ( Faktiskt väldigt enkelt den människa som inte vill vara en del av gemenskapen han lever i är dömd till ensamhet och undergång .........Läs Darwin så förstår du :

Jag är integrerad, dock betyder det inte att jag är svensk. (Att jag jobbar, betalar skatt, följer lagar och normer räcker) Sverige är ett mångkulturellt land, förstår du väl?
Citera
2009-05-10, 00:42
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DainBramaged
Hej på er,

Som rubriken säger, jag undrar om ni tycker att jag räknas som en svensk eller inte?

Lite backgrund om mig, Min pappa är svensk och min mamma är arab, jag är föd och har bott utomlands nästan hela mitt liv (~15 år), och totalt så har jag bott ~7 år i Sverige, inte i rad.

Sen jag föddes så hade jag en svensk pass, fick ingen annan nationalitet tills nu, när jag åker på semester till min mammas land så betalar jag visa och allt annat som en turist.

Och som ni kanske har märkt, mitt svenska är inte mitt mest utvecklat språk.

Räknas jag som svensk?

NEJ, ingen människa med några arabrötter kan bli svensk.
Citera
2009-05-10, 23:58
Medlem
ostwinds avatar
Nej!
Citera
2009-05-11, 00:51
Medlem
TranceFormers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Jag är integrerad, dock betyder det inte att jag är svensk. (Att jag jobbar, betalar skatt, följer lagar och normer räcker) Sverige är ett mångkulturellt land, förstår du väl?
Att du menar att du är integrerad - och att du har föreställningar om vad som "räcker" - innebärar inte nödvändigtvis att andra tänkar det samma. Läs tråden.

Och kanske levar du inte i ett mångkulturellt Sverige - men i en subkultur i Sverige.
Citera
2009-05-11, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DainBramaged
Hej på er,

Som rubriken säger, jag undrar om ni tycker att jag räknas som en svensk eller inte?

Lite backgrund om mig, Min pappa är svensk och min mamma är arab, jag är föd och har bott utomlands nästan hela mitt liv (~15 år), och totalt så har jag bott ~7 år i Sverige, inte i rad.

Sen jag föddes så hade jag en svensk pass, fick ingen annan nationalitet tills nu, när jag åker på semester till min mammas land så betalar jag visa och allt annat som en turist.

Och som ni kanske har märkt, mitt svenska är inte mitt mest utvecklat språk.

Räknas jag som svensk?

Nej du är MÖ. Du är dock svensk medborgare.
Citera
2009-05-11, 13:07
Medlem
-MVP-s avatar
Det spelar ingen roll vad andra säger. Har du svenskt medborgarskap, så är du svensk. Ditt pass är ditt bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in