2009-04-16, 16:46
Medlem
Burundians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Så jag blir Burundian om jag köper ett Burundiskt pass?

Ett pass är ett papper. Det säger ingenting.

man köper inte medborgarskapet, man väntar tills M.verket bestämmer om man får det eller inte och får man det då är man svensk. Spelar ingen roll hur man ser ut etc.
Citera
2009-04-16, 17:24
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burundian
man köper inte medborgarskapet, man väntar tills M.verket bestämmer om man får det eller inte och får man det då är man svensk. Spelar ingen roll hur man ser ut etc.

Nu tvivlar ju jag på att Burundi har någon sorts administration alls när det gäller pass så om jag skulle vilja skulle nog en muta kunna köpa mig ett pass hyfsat enkelt. Men vad vet jag, jag kan ha fel.

Man är svensk på pappret och man KAN vara svensk i skallen. Dock tror jag det tar mer än de få åren det tar att få medborgarskap att ta till sig svenska normer och kultur.
Citera
2009-04-16, 17:37
Medlem
Burundians avatar
Citat:
Nu tvivlar ju jag på att Burundi har någon sorts administration alls när det gäller pass så om jag skulle vilja skulle nog en muta kunna köpa mig ett pass hyfsat enkelt. Men vad vet jag, jag kan ha fel.

Man är svensk på pappret och man KAN vara svensk i skallen. Dock tror jag det tar mer än de få åren det tar att få medborgarskap att ta till sig svenska normer och kultur.

I Burundi kan du göra precis vad du vill , döda och rädda är samma sak.
Du kan bo där med eller utan pass för att det är ingen som bryr sig så länge du har dina egna pengar.

Att man ska vara svensk i skallen är ju en hel annan sak , det tar tid men man vänjer sig, för mig är det pappret som räknas först och jag gissar att det är samma sak hos polisen. Man skulle nog kunna säga att pappret kommer först och sen blir man svensk så småningom
Citera
2009-04-16, 18:01
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
I Burundi kan du göra precis vad du vill , döda och rädda är samma sak.
Du kan bo där med eller utan pass för att det är ingen som bryr sig så länge du har dina egna pengar.

Att man ska vara svensk i skallen är ju en hel annan sak , det tar tid men man vänjer sig, för mig är det pappret som räknas först och jag gissar att det är samma sak hos polisen. Man skulle nog kunna säga att pappret kommer först och sen blir man svensk så småningom

Och med din sista mening så kommer vi till slutsatsen att man inte blir svensk när man får ett pass
Citera
2009-04-16, 18:12
Medlem
Burundians avatar
Citat:
Och med din sista mening så kommer vi till slutsatsen att man inte blir svensk när man får ett pass

ja, det har du rätt it
Min poäng är att man är inskriven som svensk trots att man fortfarande har en annan kultur eller beter sig som en främling.
Citera
2009-04-16, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DainBramaged
Tack för dit svar fast jag är säker du har inte läst mina kommentarer innan du bestämde dig.
Haha, skyldig!
Nä jag hade inte läst annat än ditt första inlägg faktiskt, och efter att ha läst de andra måste jag säga att det är en knepig sits du sitter i. Din familj är troende muslimer, du är inte född i Sverige, du talar svenska som andra (eller tredje?) språk. Dina värderingar verkar "svenska" vad det nu är. Men detta sätter jag ingen vikt vid, värderingar är något som ändras konstant, äldre svenskar har inte samma värderingar som yngre, men de är lika svenska för det.
Min slutats: Du är halvsvensk, halvarab. Det räcker väl så? Varför måste du vara det ena eller det andra?
Citera
2009-04-16, 19:30
Medlem
PreDampors avatar
Borde finnas en klistrad FAQ för blattar: nej du är inte svensk för dina föräldrar bluffade till sig kravlös försörjning livet ut samt dina 20 kusiner.

Jag blir inte kines om jag flyttar till Kina eller japan och jag bosätter mig i Tokyo.

Finns det ingen "lärd" babbe som kan förklara för sina medkusiner vad som gäller.

Äspen?
Citera
2009-04-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grooblle
... Inte ännu en blatte-som-söker-bekräftelse-tråd.

Det hela kan sammanfattas med: VAD känner du själv?

bra med kontrast till ännu-en-fb rasist-söker-bekräftelse-tråd.

TS, niggah please, är du blond och blå ögd? Om inte så spelar det ingen roll vad du känner. Du är och kommer alltid att förbli en muhammedan i FBs ögon.
Citera
2009-04-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Testa en näs- och hudoperation likt Jackson, då kanske de kommer gilla dig mer. Din sorgliga jävel.

Det är jag som är Lelloz blev bannad för något skäll..
Jag skiter vad folk säger bakom min rygg ist för att säga massa saker bakom min rygg kan dem vända sig till mig och säga det mellan 4 ögon så enkelt är det bara
Citera
2009-04-17, 08:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Testa en näs- och hudoperation likt Jackson, då kanske de kommer gilla dig mer. Din sorgliga jävel.

Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Jag tycker att du är en ganska sorglig typ, som citerar fel person i din signatur. Arkelöv?

Ts: Har du ditt hjärta i Sverige, så är du svensk.

Ditt tidigare citat i din sign.: "Kuken måste ha sitt" var inte riktat mot "svenska fittor", eller ursprungligen sagt av Arkelöv. Som du felaktigt trodde.

Varje svensk vet att det är Frank Anderssons förklaring, då han försvann från träningen några dagar (eller var det veckor?).

Därmed är inte Jok3r svensk och han bör egentligen inte få vistas i landet överhuvudtaget, med den kvinnosyn han framställer i sina signaturer, enligt mig.

Ts däremot, verkar vara en trevlig prick, och får gärna kalla sig svensk hur mycket h*n vill!
Senast redigerad av Undseende 2009-04-17 kl. 09:04.
Citera
2009-04-17, 15:06
Medlem
Claysons avatar
Citat:

Ja man är 'SVENSK' men INTE SVENSK. Det är en jävla skillnad.
Citera
2009-04-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ........
Man är Svensk när man blir medborgare i Sverige.

Hur kan du ens påstå detta!?!?!?!?!?!

Blir jag turkisk bara för att jag flyttar till turkiet? BLir jag amerikan för jag flyttar till USA? NEJ.

Detta är rent skitsnack för att invandrare skall känna sig svenska. En turk bor här i 5 år och får ett svenskt medborgarskap. Är han svensk även då? Jag förstår inte hur man kan tänka så, det är som att säga att en katt blir en häst bara den är född i stallet. RIKTIGT irriterande.

Man är svensk om man har svenska rötter, är vit eller kan anpassa sig till vår västerländska kultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in