2009-04-16, 08:42
Bannlyst
Alltså jag trivs här i Sverige med det är när personer kallar mig olika saker
Senast redigerad av LelloZ 2009-04-16 kl. 08:53.
Citera
2009-04-16, 08:48
Medlem
DainBramageds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
"Lite backgrund om mig, Min pappa är svensk och min mamma är arab, jag är föd och har bott utomlands nästan hela mitt liv (~15 år), och totalt så har jag bott ~7 år i Sverige, inte i rad."

"nästan hela mitt liv (~15 år)"

Skrev du fel?

Jag kunde ha formulerat det bättre, jag är föd och har bott utomlands i 15 år, sen flyttade jag (tillbaks) till Sverige och tills nu så har jag bott här i 7år.

Citat:
Ursprungligen postat av LelloZ
ok vad anser du du då?

Svensk.
Citera
2009-04-16, 10:14
Bannlyst
T.ex jag som är född här i Sverige och får barn med en svensk person blir våra barn svenskar då eller?
Citera
2009-04-16, 10:40
Medlem
Lasermannen2009s avatar
Citat:
T.ex jag som är född här i Sverige och får barn med en svensk person blir våra barn svenskar då eller?

Svensk är ju mer än bara medborgarskap och svenska föräldrar. Att vara svensk bör innebära att underkasta sig svenska normer och regler, för att passa in i Sverige bland svenskarna. Personligen har jag inga problem med blattar som beter sig civiliserat, har t.ex. träffat många iranier som varit hur trevliga som helst och därtill driftiga.
Citera
2009-04-16, 12:02
Medlem
The-Rebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DainBramaged

Så enligt dig, om en utomlandsk beter sig som svenskar och passar in i den svenska samhället så är han svensk

.
inte alla, en neger hade jag aldrig godkänt och inte muslim födda heller dom har blivit hjärntvättade sen dom var små, men din farsa kanske har uppfostrat dig svensk du tror väl inte på Koranen eller?

för att invandrare ska få räknas som medborgare så måste dom följa våra traditioner dom ska inte se ner på oss för att vi äter gris helst ska dom äta det själva, dom ska ha insikt i invandrar problemen,

men det viktigaste av allt är att dom visar respekt mot svenskarna och gör allt som dom kan göra för att vara skötsamma och visa tacksamhet mot oss,

jag tror att jag har accepterat min kompis för att han är asiat, dom brukar ha mera sunt förnuft en andra utlänningar som inte är vita, puls att han är uppfostrad av svenska föräldrar,
han är i mot mass invandringen han med vilket jag ser som ett plus,

jag ser ingen som svensk som inte har svenska gener, men gör dom allt det som jag skrivit här så kan jag acceptera dom som svenska medborgare iallafall,
Senast redigerad av The-Rebel 2009-04-16 kl. 12:15.
Citera
2009-04-16, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermannen2009
Svensk är ju mer än bara medborgarskap och svenska föräldrar. Att vara svensk bör innebära att underkasta sig svenska normer och regler, för att passa in i Sverige bland svenskarna. Personligen har jag inga problem med blattar som beter sig civiliserat, har t.ex. träffat många iranier som varit hur trevliga som helst och därtill driftiga.

Jag är beter mig civiliserat varför blir jag hela tiden kallad svartskalle? Exempel när man går förbi äldre så hör man ibland "jävla svartskallar".
Citera
2009-04-16, 12:20
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Jag är beter mig civiliserat varför blir jag hela tiden kallad svartskalle? Exempel när man går förbi äldre så hör man ibland "jävla svartskallar".

Testa en näs- och hudoperation likt Jackson, då kanske de kommer gilla dig mer. Din sorgliga jävel.
Citera
2009-04-16, 12:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Testa en näs- och hudoperation likt Jackson, då kanske de kommer gilla dig mer. Din sorgliga jävel.

Jag tycker att du är en ganska sorglig typ, som citerar fel person i din signatur. Arkelöv?

Ts: Har du ditt hjärta i Sverige, så är du svensk.
Citera
2009-04-16, 12:50
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:

Därför att du är en svartskalle.
Citera
2009-04-16, 14:04
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DainBramaged
Rasbastarder?? dyslexi? är det nåt fel på dig?
I alla fal, Jag kan tre olika språk flytande och är bättre utbildad än de flesta svenskar som har klarat gymnasiet i Sverige.

Tja svenska är du inte så bra på iaf. Om du är lika bra på de andra språken som på svenska, är du nog inte att anse som skrivkunnig i något. Du är en modern halvanalfabet. Var är du utbildad någonstans och vad har du för utbildning?
Citera
2009-04-16, 16:24
Medlem
Burundians avatar
så länge du har svenskt medborgarskap räknas du som svensk oavsett vad alla andra säger/tycker. Lev ditt liv bara och det är allt
Citera
2009-04-16, 16:42
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burundian
så länge du har svenskt medborgarskap räknas du som svensk oavsett vad alla andra säger/tycker. Lev ditt liv bara och det är allt

Så jag blir Burundian om jag köper ett Burundiskt pass?

Ett pass är ett papper. Det säger ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in