Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
OT: Svaret var på hans inlägg inte din fråga.
OnT: Du är båda men hör hemma i det land där du känner att du passar bäst in.
Jag hör hemma här i Sverige, det är här jag trivs bäst och passar in i samhällets mentalitets bäst, men jag vet inte om andra svenskar tycker det.
Citat:
Ursprungligen postat av The-Rebel
det är så svårt och förklara du är ju svensk medborgare men svenskar är ju ett folk,men du verkar vara mer svensk en dom flesta andra invandrare du har ju sunt tänkande i allafall, så hade jag känt dig så kanske jag hade tyckt att du var ganska så svensk, känner faktiskt en invandrare han är adopterad han betersig svensk och är för våra svenska traditioner men han är den enda som jag har accepterat som "svensk", men som jag säjer han kan ju aldrig bli genetiskt svensk ändå,
Så enligt dig, om en utomlandsk beter sig som svenskar och passar in i den svenska samhället så är han svensk.
Citat:
Ursprungligen postat av Montbars
Vanligtvis brukar man ärva etniciteten från faderns sida. Om du har en svensk pappa och en utländsk mamma så kan du ses som svensk. Sen är väl frågan i vilken kultur du känner dig hemma i. Om du trivs bäst och känner dig hemma i Sverige och den svenska kulturen så tror jag nog de allra flesta svenskar ser dig som svensk.
Tack för dit svar.
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Säger man "Tack så mycket!" och "Varför det?" så ofta som du gör, så är man svensk i mina ögon.
LOL ^^
Citat:
Ursprungligen postat av Snöflingor
Svensk är man när man beter sig som en svensk, man värdesätter våra svenska traditioner och vår svenska kultur.
Etniciteten är relativt ointressant.
Är man en hängiven muslim tycker jag inte att man är svensk faktiskt...
Tack för svaret.
Citat:
Ursprungligen postat av TranceFormer
Så om jag får turkisk pass och kan tala turkiska - så är jag utan problem turk?
Det tror jag verkligen inte....
Du kommer inte bli en turk, du kommer räknas fortfarande som svensk, men om din mentalitet och ditt sätt andras och beter dig som en turk så tror jag att de flesta turkar kommer räkna dig som en turk.
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Om hela ditt liv uppgår till ungefär 15 år så får du inte vara på Flashback, det är 18årsgräns här. Sen så är det så att för att tas som svensk så måste du ha
1) svenskt namn
2) svenskt utseende (dvs inte mörkt hår eller bruna/mörka ögon, svensk ansiktsform osv)
3) svenskt beteende (iofs kanske du kan komma undan med blattebeteende om du säger att du är ett bokstavsbarn).
Det spelar ingen roll vad du själv tycker vad du är för något. Det det handlar om är om främmande människor tycker du är svensk. Skriker blattarna "jävla svenne" efter dig? Brukar snuten ta sig en extra titt på dig när de åker förbi? Brukar andra blattar säga "akta det är gris i den pizzan" rent spontant till dig när du äter buffe på pizza hut? Av döma av vad du skrivit i tråden är du en svartmuskig halvarab med svag språklig begåvning, så tja, jag tror inte folk tror att du är svensk.
En sak jag har noterat när jag umgåtts/pratat med rashalvor är att svenska personlighetsdrag verkar vara recessiva för det mesta. Det betyder att i allmänhet så brukar halvan bete sig som sin främmande förälder. Du är ännu såpass ung att din hjärna inte växt färdigt - du är faktiskt i ett stadium då din hjärna växer och omformaterar sig rätt så friskt - och när du blir äldre så kommer du garanterat att mer och mer bete dig som en typisk blatte. Du kan vrida och vända på det hur du vill men du kan inte undfly ditt arv.
~15 + ~7 = ~? år gammal
Jag tror inte att de flesta tycker att man måste ha ett svenskt namn för att räknas som svensk, hud färgen är kanske viktigare men det finns många afrikanska och asiatiska barn som adopteras när de är väldigt unga och har inga minne och inget genomsam med deras föräldrars kultur eller traditioner och har uppväxt i Sverige, räknas inte de svenskar enligt dig? om inte det vad räknas de då?
Jag tror att du pratar om fjortis beteende, jag är ingen unge och folk beter sig inte som ungjävlar med mig, tror inte att det har nåt med svenskar och invandrare och göra, det är bara ungar som beter sig på detta sättet för de har inget annat ''coolt'' och göra, och jag tror inte att polisen heller beter sig på detta sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av Extremrealist
Enligt mig så är du svensk om du har ett svenskt medborgarskap eller är född i Sverige. Visst så räknas du även som svensk om du bott här i kanske 20 år och pratar flytande svenska. Men det gör du uppenbarligen inte.
Slutsats: Nej
Tack för ditt svar.
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Du räknas som omyndig. Ca 15 år? Har du inte läst reglerna?
Jag är inte 15 år gammal, läs min kommentar som jag skrivit till infidel.
Citat:
Ursprungligen postat av vinkel
Man är riktig svensk om man har två infödda svenskar som förälder enligt mej oavsett var du är född.
Ursprungligen gick medborgarskapet genom blodsband och oberoende var du var född enligt hur tyskar och nordbor resonerar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Medborgarskap
Anglosaxare resonerar annorlunda men vi andra som tyskar och nordbor har det genom blodsbandsband.
Då kan man bo i flera generationer i ett land utan att tas upp i folkgemenskapen och få medborgarskap.
I Tyskland har gör för mej att man ännu kan få tyskt medborgarskap om man kan påvisa tyskt ursprung även om man aldrig satt sin fot i Tyskland.
Om du föds i Tyskland eller norden har du inte automatisk medborgarskap i våra länder utan får efter dina föräldrars medborgarskap.
Personligen räknar jag inte invandrare som fått meborgarskap som riktiga svenskar och de som har en förälder med utländskt ursprung räknar jag som nån slags mellanting av nåt slag.
Själv räknar jag mej inte som helt svensk, då min släktforskning visar att jag har mitt ursprung främst från skåne samt i mindre del från södra halland och södra skåne. Skåne blev svenskt 1658 och mina förfäder hade slagits för danskarna.
Mitt ursprung är främst de gamla danska landskapen och har historiskt hört dit.
Tack för svaret!
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
1. En svensk person är en person som har svenskt medborgarskap. Du är en hel svensk person.
2. En etnisk-svensk person är en person som har förfäder i Sverige från 1800 talet. Du är en halv etnisk svensk person.
3. Beter man sig som en dålig arab så är man en dålig arab oavsett ovanstående. Hur beter du dig?
Blandat, som en vanlig 21 årig kille, jag har mina ups och mina downs som alla andra, ingen är perfekt.
Det har hänt att jag har hamnat i bråk i mina förra detta år, men är ingen kriminell och ingen unge som går runt i stan förra att bluffa om min ras eller min uppväxt i Hooden.
Citat:
Ursprungligen postat av LelloZ
Mina föräldrar är Libanesen men dem kom till Sverige för ca 20år sedan och jag är född är i Sverige, jag är snart 18år, jag räknar mig själv som en svensk person för att jag växt upp med svenskar bara. Hur räknar ni mig då?
Jag ser dig som en svensk, du kanske tycker inte det, men åk tillbaks till Libanon och du kommer se bla annat att du passar in i samhället bättre i Sverige, trivs här bättre, och du kommer märka att ni har olika humor, intresse, smak, favorit mat och musik, du kommer längta hem till Sverige ganska snabbt.