Citat:
Ursprungligen postat av DainBramaged
Hej på er,
Som rubriken säger, jag undrar om ni tycker att jag räknas som en svensk eller inte?
Lite backgrund om mig, Min pappa är svensk och min mamma är arab, jag är föd och har bott utomlands nästan hela mitt liv (~15 år), och totalt så har jag bott ~7 år i Sverige, inte i rad.
Som rubriken säger, jag undrar om ni tycker att jag räknas som en svensk eller inte?
Lite backgrund om mig, Min pappa är svensk och min mamma är arab, jag är föd och har bott utomlands nästan hela mitt liv (~15 år), och totalt så har jag bott ~7 år i Sverige, inte i rad.
Om hela ditt liv uppgår till ungefär 15 år så får du inte vara på Flashback, det är 18årsgräns här. Sen så är det så att för att tas som svensk så måste du ha
1) svenskt namn
2) svenskt utseende (dvs inte mörkt hår eller bruna/mörka ögon, svensk ansiktsform osv)
3) svenskt beteende (iofs kanske du kan komma undan med blattebeteende om du säger att du är ett bokstavsbarn).
Det spelar ingen roll vad du själv tycker vad du är för något. Det det handlar om är om främmande människor tycker du är svensk. Skriker blattarna "jävla svenne" efter dig? Brukar snuten ta sig en extra titt på dig när de åker förbi? Brukar andra blattar säga "akta det är gris i den pizzan" rent spontant till dig när du äter buffe på pizza hut? Av döma av vad du skrivit i tråden är du en svartmuskig halvarab med svag språklig begåvning, så tja, jag tror inte folk tror att du är svensk.
En sak jag har noterat när jag umgåtts/pratat med rashalvor är att svenska personlighetsdrag verkar vara recessiva för det mesta. Det betyder att i allmänhet så brukar halvan bete sig som sin främmande förälder. Du är ännu såpass ung att din hjärna inte växt färdigt - du är faktiskt i ett stadium då din hjärna växer och omformaterar sig rätt så friskt - och när du blir äldre så kommer du garanterat att mer och mer bete dig som en typisk blatte. Du kan vrida och vända på det hur du vill men du kan inte undfly ditt arv.