2009-04-14, 23:01
Medlem
Jag har precis kommit hem från Indien där jag var i sju månader. Ett helt fantastiskt land med fantastiska människor. Det jag gillade mest var den psykadelsika delen av Goa. (WOW!) Hade helt underbara trippar där. Nu så är jag helt inne på att flytta dit, skaffa sig en bit land, bygga ett hus. Och sen vara självförsörjande där så gott det går. Typ odla så mkt mat som möjligt, ha en liten gris på baksidan som tar hand om alla organiska avfall. Ha solpaneler på taket så man får el. och typ en egen brunn med vatten. sen självklart ett lsd labb.

Varför jag vill göra detta är för att jag tror för det första att pengar är vad som gör människor till svin, för det andra är det jobb som gör oss till slavar under pengarna. Det jag vill göra är att släppa den delen av världen, och försöka starta något litet som fungerar. Jag har berättat för mina vänner (de som också tar lsd eller liknande) men dom tror inte att det funkar för "man måste ju ha pengar". Jag blir så ledsen på alla människor som tror att man måste ha pengar för att kunna göra saker. Vi måste team-worka! Jobba tillsammans för att göra något bra!

Jaja, det jag undrar är i fall det finns någon annan som fattar vad jag menar? Någon som också tror att man bara skulle kunna fixa detta huset, sen bara vara för resten av sitt liv. Bara göra som man vill hela tiden. Inga tvång, inget jobb.

Ska man verkligen behöva gå runt i denna världen bland alla zombies och hjärndöda människor som bara lever för att jobba och ha mer pengar? Och behöva leva bland människor som inte förstår att lsd egentligen inte är en drog? Utan något som öppnar sinnena och gör så att man når en annan verklighet?.

Usch, jag blir så upprörd....
Citera
2009-04-14, 23:04
Medlem
EvilAnnanass avatar
KOMMUNIST
Citera
2009-04-14, 23:05
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taosaga
Jaja, det jag undrar är i fall det finns någon annan som fattar vad jag menar?

Jag hajar, Goa är fett nice hade gärna stannat kvar där resten av livet.
Citera
2009-04-14, 23:07
Medlem
Varför inte bara jobba aset av dig under den kalla vintern eller dylikt i svea rike och tillbringa sommaren i goa?
Citera
2009-04-14, 23:09
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Varför inte bara jobba aset av dig under den kalla vintern eller dylikt i svea rike och tillbringa sommaren i goa?

Är det inte bättre att göra tvärtom i så fall, det är väl den svenska vintern man helst av allt vill undvika?
Citera
2009-04-14, 23:10
Bannlyst
Hehe du låter fortfarande väldigt "nyfrälst" Kul att höra om din resa till Indien, måste ha varit riktigt underbart och jag kan bara tänka mig hur det var. Än har jag inte tagit mig till Asien utan bara utforskat delar av Europa (som inte heller är så fel om man är på rätt plats). Dina planer låter helt underbara, men se till att vara så klar i skallen innan du ska göra det, planera ordentligt osv. Det låter som nåt jag kan tänka mig göra när jag blir äldre, när mina barn växt upp och jag är klar med att resa runt i världen och känner att jag är redo. Lycka till med allt! Fred
Citera
2009-04-14, 23:10
Medlem
Citat:

men jag vill inte jobba, jag vill inte vara en slav. Jag vill inte ha några pengar för den delen heller. Flytta med mig!
Citera
2009-04-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Är det inte bättre att göra tvärtom i så fall, det är väl den svenska vintern man helst av allt vill undvika?
iofs. Men oftast så är det väll sommaren man brukar ta ledigt på. Eller?
Citera
2009-04-14, 23:12
Medlem
Millicents avatar
Är det inte som i typ Spanien lätt att få callcenter-jobb? Jag menar, i nödfall.

Och skulle du hyra ut ett rum för en nätt summa (självklart ska knark ingå) så kommer jag och hälsar på!

Eller så kan jag stå för käk en vecka.

Har haft vänner som planerar liknande självhushåll (fast med droger minns jag inte) på liknande platser. Tyvärr blev det ju inte av. Men det lär ju handla om engagemang.
Citera
2009-04-14, 23:13
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
iofs. Men oftast så är det väll sommaren man brukar ta ledigt på. Eller?

Jag vet inte så noga, det är möjligt.
Citera
2009-04-14, 23:13
Medlem
Tightflesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taosaga
Jag har precis kommit hem från Indien där jag var i sju månader. Ett helt fantastiskt land med fantastiska människor. Det jag gillade mest var den psykadelsika delen av Goa. (WOW!) Hade helt underbara trippar där. Nu så är jag helt inne på att flytta dit, skaffa sig en bit land, bygga ett hus. Och sen vara självförsörjande där så gott det går. Typ odla så mkt mat som möjligt, ha en liten gris på baksidan som tar hand om alla organiska avfall. Ha solpaneler på taket så man får el. och typ en egen brunn med vatten. sen självklart ett lsd labb.

Varför jag vill göra detta är för att jag tror för det första att pengar är vad som gör människor till svin, för det andra är det jobb som gör oss till slavar under pengarna. Det jag vill göra är att släppa den delen av världen, och försöka starta något litet som fungerar. Jag har berättat för mina vänner (de som också tar lsd eller liknande) men dom tror inte att det funkar för "man måste ju ha pengar". Jag blir så ledsen på alla människor som tror att man måste ha pengar för att kunna göra saker. Vi måste team-worka! Jobba tillsammans för att göra något bra!

Jaja, det jag undrar är i fall det finns någon annan som fattar vad jag menar? Någon som också tror att man bara skulle kunna fixa detta huset, sen bara vara för resten av sitt liv. Bara göra som man vill hela tiden. Inga tvång, inget jobb.

Ska man verkligen behöva gå runt i denna världen bland alla zombies och hjärndöda människor som bara lever för att jobba och ha mer pengar? Och behöva leva bland människor som inte förstår att lsd egentligen inte är en drog? Utan något som öppnar sinnena och gör så att man når en annan verklighet?.

Usch, jag blir så upprörd....
Har alltid velat resa till Goa =P Haha snacka lsd tagit sig in i skallen på dig
Men det är fan en toppen ide, hade gärna gjort något liknande om jag haft modet.
Citera
2009-04-14, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millicent
Har haft vänner som planerar liknande självhushåll (fast med droger minns jag inte) på liknande platser. Tyvärr blev det ju inte av. Men det lär ju handla om engagemang.

Det coolaste är dock att jag vet att jag kommer att göra det. Hade bara varit lite roligare (snabbare och lättare) om någon vill göra det med mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in